خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار:
بهار-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار گفت: باید با توجه به مبانی و اصول سبک زندگی اسلامی، نظام اسلامی را الگویی برای جهانیان کنیم چرا که دشمن سعی در تغییر سبک زندگی اسلامی دارد.
کد خبر: ۹۳۶۶۸۷۴
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

دشمن سعی در تغییر سبک زندگی اسلامی داردبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حبیب الله حمزه در کارگاه سبک زندگی اسلامی که همزمان با آغاز دهه دوم محرم به همت عقیدتی حوزه حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان بهار برگزار شد، با بیان اینکه مشکلات جامعه اسلامی در دو بعد است، اظهار داشت: بحث اقتصادی و بحث فرهنگ دو بعد از مشکلات جامعه امروز است.

وی با بیان اینکه در این زمینه تحول اساسی ایجاد نشده است، گفت: در بحث اقتصادی زیرساخت‌هایی ایجاد شد اما در مورد معنویت و فرهنگ به صورت اساسی به آن پرداخته نشده و مشکلاتی در این عرصه در جامعه وجود دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی اهمیت زیادی دارد و با توجه به فرمایشات رهبری باید به این عرصه اهمیت خاصی داد و در مورد آن بحث‌های زیربنایی انجام شود.

وی با اشاره به مبانی و اصول در بحث سبک زندگی گفت: باید با توجه به مبانی و اصول سبک زندگی اسلامی، نظام اسلامی را الگویی برای جهانیان کنیم چرا که دشمن سعی در تغییر سبک زندگی اسلامی دارد.

حمزه ابراز داشت: ما باید با بصیرت‌افزایی و قرار دادن الگوی صحیح زندگی فرهنگ اسلامی را در جامعه محقق کنیم.

وی گفت: مبانی همان نگرش و جهان‌بینی، هست‌ها و نیست‌ها است که باید در انسان به صورت اساسی توجه شود و ازجمله آن خالقیت ربوبیت الهی است که از اولین موضوعات مبانی سبک زندگی اسلامی است که خدا بشر را خلق کرده و برای ادب و تربیت انسان در راستای سبک زندگی اسلامی رسولانی را فرستاده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار مسئولیت‌پذیری انسان را از دیگر مبانی عنوان کرد و یادآور شد: انسان در مقابل سبک زندگی اسلامی مسئول است چرا که هر کاری که انجام می‌دهیم و هر روشی را که پیش می‌گیریم مورد سوال در پیشگاه خداوند قرار می‌گیرد.

وی موضوع دین را از دیگر مبانی سبک زندگی اسلامی دانست و عنوان کرد: باید زندگی بر اساس برنامه‌هایی انجام شود که دین مبین اسلام به ما نشان می‌دهد.

حمزه ابراز داشت: معاد باوری و حیات اخروی از دیگر مبانی سبک زندگی اسلامی است؛ بعد از این دنیا پایانی نیست و زندگی دوباره شروع می‌شود و انسان هر کاری در دنیا انجام می‌دهد در آخرت نتیجه آن را می‌بیند.

وی از دیگر مبانی سبک زندگی اسلامی به تأسی از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به عنوان اسوه و الگو اشاره کرد و افزود: باید با در نظر گرفتن این مبانی، سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود پیاده کنیم و با سبک‌های معاند که سعی در تغییر سبک زندگی اسلامی دارند، مقابله کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار در ادامه اصل انحصار حاکمیت خدا به اطاعت، ولایت محوری، تولی و تبری، اصلاحات جامعه گرایی و همگرایی، عدالت محوری، عمل جهادی و انقلابی، مواسات و برادری دینی، نفس سبیل و تکلیف‌گرایی را از اصول سبک زندگی اسلامی برشمرد.

وی در پایان با تأکید بر شکرگزاری و یادآوری نعمت‌ها و مواهب گفت: نعمت‌هایی چون سلامتی، زندگی اسلامی، علاقه به خاندان عصمت و طهارت مواهبی از جانب خدا است که باید همواره یادآوری کرده و شکرگزاری کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات