در هفته دولت ۵۴ طرح عمرانی و پنج طرح اقتصادی در شهرستان شاهرود به بهره برداری می‌رسد

شاهرود_فرماندار شاهرود گفت: ۵۹ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۷۷۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۷۲۱۲
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
در هفته دولت ۵۴ طرح عمرانی و پنج طرح اقتصادی در شهرستان شاهرود به بهره برداری می‌رسدبه گزارش خبرگزاری بسیج، ابوطالب جلالی در آیین گرامیداشت هفته دولت در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر امام جمعه شاهرود بیان کرد: در هفته دولت ۵۴ طرح عمرانی و پنج طرح اقتصادی در حوزه‌های آب، برق، گازرسانی، راه، بهسازی معابر و کشاورزی در شهرستان شاهرود به بهره برداری می‌رسد.
او با بیان اینکه در این هفته عملیات اجرایی ۱۴ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود، اظهار کرد: مجموع ۷۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۹۴۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.
فرماندار شاهرود تخصیص اعتبارات امسال شهرستان را نسبت به سال گذشته چشمگیر خواند و تصریح کرد: سال گذشته ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای شاهرود در نظر گرفته شده بود که امسال این میزان به ۸۰۰ میلیارد ریال برای اتمام طرح‌های نیمه کاره و اجرای طرح‌های آب اختصاص یافته است.
جلالی ادامه داد: گستره شهرستان شاهرود به ویژه در بخش بسطام، بیارجمند و مرکزی نیازمند منابع و اعتبارات بیشتری برای تعریف طرح‌های جدید به ویژه در حوزه آب است که این مشکل یکی از نگرانی‌های جدی مردم منطقه محسوب می‌شود.
فرماندار شاهرود با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های جدی در سال‌های اخیر موضوع تامین آب آشامیدنی و کشاورزی در این شهرستان است، افزود: در ۱۰ سال گذشته میزان تولید آب در شهرستان شاهرود ۱۱ هزار لیتر بر ثانیه بود این در حالی است که به دلیل خشکسالی و نداشتن الگوی صحیح مصرف امروزه با کاهشی چشمگیر مواجه شدیم و این میزان به هشت هزار لیتر بر ثانیه کاهش یافته که نگرانی‌هایی برای دوره ۱۰ ساله بعدی ایجاد کرده است.
او به بهره مندی از صندوق توسعه ملی در سال ۹۷ برای تعریف طرح‌های آبخیزداری اشاره کرد و گفت: با اجرای کامل طرح‌های آبخیزداری امیداست در آینده‌ای نزدیک اتفاقات خوبی با اقدامات جدی‌تر در این حوزه انجام شود.
معاون استاندار سمنان به سالروز شهادت رجایی و باهنر اشاره کرد و گفت: روز‌های نخستین شهریورماه با هدف ثبات و ماندگاری یک تفکر نو بعد از انقلاب برای خدمت رسانی به مردم مزین به نام هفته دولت شده است.
جلالی ادامه داد: شهیدان باهنر و رجایی با روحیه جهادی و ایثارگری پایه‌های خوبی از خدمت رسانی به مردم را بنا نهادند.
او افزود: به رغم محدودیت‌ها و مشکلات ۴۲ سال گذشته از سوی معاندان برای ایران اسلامی، دولت‌ها توانستند شرایط و اقدامات مناسبی برای مردم در حوزه‌های داخلی و بین المللی فراهم کنند و امروزه کشور در جایگاه خوبی در منطقه قرار گرفته است.
خاطر نشان می‌شود، پارسال ۸۸ طرح عمرانی و ۱۰ طرح اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۶۶۰ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار