۷۲ عملیات نجات دریایی در آب‌های هرمزگان انجام شد

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد عملیاتهای جستجو ونجات دریای در پنج‌ماهه نخست سال جاری را ۷۲ مورد اعلام کرد.
کد خبر: ۹۳۶۷۵۵۹
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،اسماعیل مکی‌زاده روزچهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در این مدت ۳۳ مورد خدمات پزشکی با مدیریت مرکز ملی جستجو و نجات دریایی هرمزگان ارائه شده که به دلیل شرایط متاثر از کرونا ویروس رشد ۲۲ در صدی را در این بخش شاهد هستیم.

وی، دریاروی در شرایط نامساعد جوی و بی توجهی به هشدارهای هواشناسی و همچنین استفاده نکردن از سیستم‌های مخابراتی را دلیل عمده بروز حوادث دریایی برشمرد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد: دریاروی در شرایط آب و هوایی نامساعد، به دلیل مواج بودن دریا، سرعت باد و کاهش دید عملیات جستجو و نجات و پایش دریایی و هوایی را دچار مشکل و در زمان‌هایی دشوار می‌کند.

به گفته مکی زاده، علاوه بر هشت فروند شناور ناجی و ۳۶ ایستگاه همیار ناجی(دریانوردان بومی صیادی و تجاری منطقه)، ستاد بحران استانداری نیز با مشارکت ارگان‌های دریایی ندسا، نداجا، شیلات، فلات قاره و دریابانی به فراخور اعلام شرایط اضطرار و مکان بروز آن از سوی مرکز ملی جستجو و نجات دریایی استان، مسوولیت جستجو و نجات دریایی در آب‌های هرمزگان را برعهده دارند.

استان هرمزگان با برخورداری از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره، علاوه بر در اختیار داشتن بیش‌ترین مرز دریایی کشور، فعالیت در امر جستجو و نجات دریایی را از ابتدای مرز شهرستان پارسیان در خلیج‌فارس تا مرز دریایی بندر چابهار در دریایی عمان را برعهده دارد.

ارسال نظرات