فرمانده سپاه امیرالمومنین علیه السلام استان ایلام :

در همه شهرستانها مراکز قرنطینه را آماده کرده ایم

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) گفت:سپاه به لحاظ رسالت و ماموریتی که دارد و همچنین تاکید فرمانده کل قوا مبنی بر ورود نیروهای مسلح، از روز اول تمام قد درمواجهه با کرونا تلاش کرده است.
کد خبر: ۹۳۶۷۶۰۱
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) با اشاره به اینکه سپاه به لحاظ رسالت و ماموریتی که دارد و همچنین تاکید فرمانده کل قوا مبنی بر ورود نیروهای مسلح، از روز اول تمام قد درمواجهه با کرونا تلاش کرده است گفت  :علت اینکه از امکانات کم بیشترین بهره را می گیریم، همان نگاه جهادی است  عقب نشینی و فاصله گرفتن در نگاه ما نیست.

فرمانده سپاه استان ایلام افزود: بزرگ ترین سالن ورزشی مرکز استان را به مرکز تجمیع واکسیناسیون مقابله با ویروس کرونا اختصاص داده ایم.

وی ادامه داد: در همه شهرستانها در مراکز تجمیع واکسیناسیون نیروهای بسیج را مامور کرده ایم و کارهای ثبت و ضبط، رایانه ای، نظم و انضباط و مسائل امنیتی را بر عهده دارند که دانشگاه علوم پزشکی نیز در جریان قرار دارد.

 در همه شهرستانها مراکز قرنطینه را آماده کرده ایم

سردار شاکرمی گفت : در درمانگاه تنفسی و درمان سرپایی بیماران کرونایی در میدان شهید کشوری، روزانه حدودا ۲۵۰ نفر از بیماران سرپایی به جای مراجعه به بیمارستانها به آنجا مراجعه می کنند و باری را از دوش بیمارستانها برداشته ایم.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) تاکید کرد: داوطلبانه آماده ایم تا با استفاده از اکیپ های سیار، بتوانیم عشایر و نقاط صعب العبور را واکسینه کنیم.

در مهران یک مرکز قرنطینه را با ظرفیت پایانه مرزی ایجاد کردیم

سردار شاکرمی گفت : معاونت سلامت سپاه بر اساس رسالت و وظایف ذاتی سپاه داوطلبانه در کنار دوستان قرار گرفته است یکی از گله مندی های  ما این است که چرا مجموعه های درمانی که بیمارستان و مقدورات  لازم داشتند، به دانشگاه علوم پزشکی کمک نکردند.

وی افزود :1000 عدد کپسول ۵۰ کیلویی تهیه و الان در شهرستانها در اختیار دوستانی هستند که اگر در داخل خانه ها نیاز به اکسیژن باشد، در اختیار آنها گذاشته شود .

فرمانده سپاه استان ایلام ادامه داد : پایگاه مقاومت در استان ایلام را در بحث کمکهای مومنانه سازمان داده ایم در ماه محرم و در روزهای آتی ۲۰۰۰ بسته مواد غذایی تحویل می گیریم که بیشتر در اختیار بیماران کرونایی قرار خواهد گرفت.

کل امکانات مرکز تجمیع واکسیناسیون، از صفر تا صد از مجموعه خود سپاه است

سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) گفت : نقش رسانه ها از ابتدا یک نقش تاثیرگذار بوده است نظرم بر این است که از نظر ظرفیتی که سپاه در اختیار دوستان گذاشته بتوانیم  از طریق رسانه  به استحضار مردم برسانیم.

وی ادامه داد : اربعین اگر به هر شکلی ( رعایت پروتکلها و یا تعریفی که آنها خواهند داشت) برگزار شود، باید ظرفیتی را ایجاد کنیم که با زیرساختهای درمانی و این ضعف هایی که داریم ضربه وارد نکند.

معاونت سلامت سپاه امیرالمومنین در سال ۹۹ رتبه اول معاونتهای سلامت در کشور را کسب کرد

سردار شاکرمی افزود : موفق شدیم در نیمه اول سال جاری مجوز بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی را از ستاد کل نیروهای مسلح با مجوز وزارت بهداشت را دریافت کنیم که کلنگ زنی آن در هفته دفاع مقدس انجام خواهد گرفت.

وی درپایان گفت : باید به جایگاهی برسیم که بیماران ما کمتر به استانهای دیگر بروند و انشاالله در خود استان به تخت و تجهیزات، داروی مناسب و پزشک حاذق دسترسی پیدا کنند.

به قلم خبرنگار : فرشته سنجیده

ارسال نظرات