خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه همدان گفت: عامل موفقیت دولت در استان‌ها مدیران استانی هستند که در پیشبرد اهداف دولت کمک می‌کنند البته در این راستا باید به جوانگرایی و میدان دادن به جوانان لایق و کارآمد توجه شود.
کد خبر: ۹۳۶۸۰۴۳
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷

لزوم توجه به جوانگرایی در انتخاب مدیران استانیبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در محل حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان از هیات دولت خواست نسبت به تعیین مدیران میانی شتاب و از نیروهای جوان برای به دست گرفتن مدیریت در استان‌ها استفاده کند و اظهار داشت: دولت در زمینه تعیین تکلیف مدیران میانی و استانی سرعت عمل به خرج دهد و سریع تعیین تکلیف کند.

وی تاکید کرد: عامل موفقیت دولت در استان‌ها مدیران استانی هستند که در پیشبرد اهداف دولت کمک می‌کنند البته در این راستا باید به جوانگرایی و میدان دادن به جوانان لایق و کارآمد توجه شود.

امام جمعه همدان اظهار داشت: هنگام رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزاری پیشنهادی برخی از نمایندگان به نداشتن سابقه کاری وزیر ایراد می‌گرفتند بنابراین افراد جوان باید در مدیریت‌های میانی سابقه لازم را کسب کنند.

وی با تبریک هفته دولت به دولتمردان گفت: با توجه به کاهش ارزش پول ملی، رشد نقدینگی، شکاف طبقاتی، تورم زیاد ایجاد شده در چهار سال گذشته، دولت مسیر سختی را پیش رو داشته اما همت بلندی برای رفع این مشکلات دارد.

شعبانی‌موثقی تصریح کرد: رییس جمهوری صبح امروز و پیش از طلوع آفتاب برای رفع مشکل مردم به همراه چند تن از وزرا راهی خوزستان شده که این امر باعث امیدواری است.

وی ادامه داد: مردم نیازمند مسئولانی هستند که در کنار آنها حضور داشته و برای رفع مشکلات آنها تلاش می‌کنند.

امام جمعه همدان ابراز امیدواری کرد: دولت و وزرا باید برای رفع مشکلات مردم به ویژه در زمینه واکسن و کنترل بیماری تلاش و مردم هم با توجه به شرایط سخت پیش آمده در بیمارستان‌ها و خستگی کادر درمان نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقدام و توجه کنند.

وی درباره مساجد و انتخاب هیات امنا نیز بیان کرد: مساجد تنها برای اقامه نماز جماعت نیست بلکه با تدبیر امام جماعت و هیات امنا باید این اماکن به کانونی برای پیگیری و رفع مشکلات مردم و مرکز اصلی مدیریت محله تبدیل شود.

شعبانی‌موثقی افزود: هیات امنای مساجد باید از برخی از شخصیت‌های حقوقی، کانون‌های فرهنگی و امام جماعت تشکیل شود البته باید ضمن حفظ کرامت ریش سفیدان راه را برای ورود افراد جوان در این عرصه فراهم کرد.

وی یادآوری کرد: پیشتر طرح شورای محلات توسط شهرداری و شورای شهر پیگیری شد که در این شورا مشکلات اجتماعی محله به ویژه در عرصه مدیریت شهری پیگیری می‌شد.

امام جمعه همدان درباره حضور نظامی آمریکا در افغانستان نیز گفت: دولت آمریکا به بهانه طالبان به افغانستان حمله کرد و نتیجه ۲۰ سال حضور نظامی و دموکراسی غربی در افغانستان مرگ ۱۰۰ هزار نفر از جمله ۴۴ هزار غیر نظامی بوده است.

وی اظهار داشت: ۲۰ سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان جز هزینه تراشی، افزایش ناامنی، فقر و به یغما رفتن ثروت افغانستان عایدی نداشته است همچنین در این مدت ۲ میلیون نفر از ساکنان افغانستان از این کشور فرار کردند و چهار میلیون نفر نیز آواره شدند.

شعبانی‌موثقی در ادامه به بحث ضرورت پرهیز از دروغ گویی و رواج صداقت پرداخت و گفت: در قرآن ۲۸۳ بار درباره دروغ و مذمت دروغ گویی صحبت شده است چراکه برخی مواقع شاهد رواج دروغگویی در جامعه، خانه و بازار هستیم.

وی افزود: ترویج پایبندی جامعه به صداقت و رفتارها قرآنی سبب دوری جامعه از مشکل و ترک دروغ سبب بسته شدن درهای همه اشرار به روی انسان می شود.

امام جمعه همدان اضافه کرد: رواج دروغ در ادارات، بازار و خانه، جامعه را به سمت تباهی سوق می‌دهد در حالی که باید در جامعه به ویژه کانون خانواده به صداقت بیشتر توجه شود.

وی اظهار داشت: اسلام زندگی اجتماعی و خانوادگی را مبتنی صداقت می‌خواهد اساس دین و بنیان خانواده باید بر مبنای صداقت باشد چرا که عامل نجات انسان و دستیابی به حکمت صداقت و درستی است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات