مدیر کل بهزیستی استان زنجان خبر داد؛

اعطای ۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به معتادین بهبودیافته

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از پرداخت نزدیک به ۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به معتادین بهبودیافته خبر داد وگفت : در سال گذشته ۶۶ نفر از افراد بهبودیافته تسهیلات قرض الحسنه اشتغال دریافت نمودند.
کد خبر: ۹۳۶۸۲۲۷
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با اشاره به دغدغه بهبود یافته گان برای حمایت از اشتغال این افراد افزود: در سال گذشته ۳۷ نفر از بیمه‌ی خویش فرمایی و ۲۹ نفر نیز از مزایای بیمه‌ی کارفرمایی بهره‌مند شدند.
 
اعطای ۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به معتادین بهبودیافته

وی با پرداختن به این‌مسئله که حق بیمه این افراد نیز از ۷ سال به ۹ سال افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: این حق بیمه توسط سازمان بهزیستی به کارفرمایان پرداخت می‌شود. همچنین با هدف افزایش مهارت معتادان بعد از طی مراحل ترک اعتیاد، تفاهم نامه‌ای بین اداره بهزستی و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای منعقد شده تا دوره‌های آموزشی ویژه‌ای نیز برای مهارت آموزی این افراد در راستای ایجاد مشاغل پایدار و مولد برگزار شود.

مدیر کل بهزیستی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی وام را به دو صورت وام خوداشتغالی و کارفرمایی به افراد پرداخت می‌کند، افزود: که اگر فرد بهبود یافته جواز کسب یا گواهی معتبر داشته باشد، می‌تواند وام ۵۰ میلیون تومانی را دریافت کند، و اعطای وام کارفرمایی در صورتی است که فردی که دارای کارگاه یا کارخانه است، می‌تواند از یک تا حداکثر ۴۰ نفر از معتادان بهبود یافته را مشغول به کار کند، بهزیستی به ازای هر معتاد بهبودیافته‌ای که مشغول به کار شود، وام را به کارفرما پرداخت می‌کند.

محمدی تصریح کرد: زنان بهبودیافته سرپرست خانواده نیز تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند و تا زمان توانمندشدن مستمری دریافت می‌کنند. زنان و مردانی که در مراکز بازتوانی و درمان حضور دارند تا زمان توانمندی تحت نظر بهزیستی هستند و حتی خانواده‌های آن‌ها تا زمان خودکفایی از این مستمری بهره مند می‌شوند.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر اشتغالزایی از سوی سازمان‌های مردم نهاد برای معتادان بهبود یافته صورت بگیرد بسیار پایدارتر خواهد بود و شرکای اجتماعی می‌توانند با دخالت در حوزه درمان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار، برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بکوشند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰۰ مرد و زن معتاد متجاهر جمع آوری معتادان به مواد مخدر و روانگردان متجاهر که فاقد گواهی درمان در مراکز موضوع ماده (۱۵) همان قانون می‌باشد، با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا سه ماه (قابل تمدید برای یک دوره دیگر) در مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی خاطرنشان کرد: این مراکز به منظور نگهداری معتادان متجاهر که تمایل، انگیزه یا توان لازم را برای مطالبه و جستجوی داوطلبانه خدمات درمان و بازتوانی و ماندگاری در درمان را ندارند تعریف شده است که با نامه مقام قضایی توسط نیروی انتظامی به مراکز فوق الذکر ارجاع داده می‌شود. در حال حاضر یک مر کز تبصره ۲ ماده ۱۶ در شهرستان زنجان در حال ارائه خدمات به افراد گروه هدف می‌باشد.
ارسال نظرات