تشکیل نظام صنفی بسیاری از مشکلات خبرنگاران را برطرف می‌کند

به گفته رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان تشکیل نظام صنفی در رسانه می‌تواند بسیاری از مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه سامان ببخشد.
کد خبر: ۹۳۶۸۲۹۳
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مهدی پارسا امروز در دیدار با نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در دفتر سازمان بسیج اقشار، با اشاره به مشکلات اصحاب رسانه و خبرنگاران در استان گیلان، اظهار کرد: مشکلات بیمه، معیشت و اقتصاد از دغدغه‌های اصلی خبرنگاران است که چاره‌ای برای آن اندیشیده نشده است.

وی یکی از مشکلات خبرنگاران را مسئله بیمه دانست و افزود: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود مسئله بیمه خبرنگاران را در مجلس پیگیری کنند و راه‌حل قانونی برای آن ببینند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مطالبه گری و احصای مشکلات مردم، گفت: رسانه‌ها نقش محوری در پیگیری و رفع مشکلات مردم ایفا می‌کنند و بسیج رسانه هم با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.

پارسا با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های سازمان بسیج رسانه گیلان با نمایندگان گیلان در راستای احصاء مشکلات خبرنگاران، تصریح کرد: نتایج خوبی از این نشست‌ها به‌دست‌آمده که انتظار می‌رود نمایندگان گیلانی در راستای حل مشکلات خبرنگاران در کشور پیشگام شوند.

وی با ابراز امیدواری از حل مشکل خبرنگاران در کشور بیان کرد: با روی کار آمدن دولت جدید و با همکاری مجلس می‌توان به مشکلات خبرنگاران برای همیشه خاتمه داد.

به گفته رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان تشکیل نظام صنفی در رسانه می‌تواند بسیاری از مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه سامان ببخشد.

پارسا با تأکید بر لزوم توجه به ایجاد نظام صنفی رسانه گفت: نظام صنفی رسانه می‌تواند دغدغه‌های مجموعه‌های رسانه‌ای و خبری را کاهش دهد که انتظار می‌رود نمایندگان مجلس نسبت به تصویب این طرح جدیت بیشتری به خرج دهند.

وی خواستار حمایت ویژه نمایندگان گیلان از طرح نظام صنفی رسانه شد و افزود: نمایندگان گیلان در تشکیل نظام صنفی رسانه پیشگام شوند.

رسانه‌ها امروز نقش بسزایی در هدایت افکار عمومی دارند

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه استکبار در تلاش برای ایجاد جنگ رسانه‌ای در کشور است، اظهار کرد: نظام اسلامی در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن قرار دارد.

جبار کوچکی نژاد با تأکید بر لزوم اجرایی شدن طرح صیانت از فضای مجازی گفت: این طرح دارای مزایای بسیار زیادی است، لذا استفاده از فضای مجازی در کشور باید به‌صورت قانون درآمده و ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها امروز نقش بسزایی در هدایت افکار عمومی دارند، افزود: افکار و اندیشه‌های بشر حول محور رسانه می‌چرخد.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از خلأ‌های قانونی موجود در جامعه خبرنگاران بیان کرد: خبرنگاران اغلب دارای مشکلاتی ازجمله بیمه هستند که تنها دلیل آن خلأ قانونی است.

کوچکی نژاد با اشاره به رویکرد انقلابی و مردم محوری دولت جدید، گفت: مجلس با کمک دولت جدید مشکلات صنفی رسانه‌ها را انسجام خواهد بخشید.

وی تشکیل نظام صنفی را یکی از راه‌کار‌های حل مشکل خبرنگاران دانست و افزود: برای گره‌گشایی بخشی از مشکلات رسانه و خبرنگاران تشکیل نظام صنفی رسانه را در اولویت قرار داده و مجلس یازدهم در تشکیل نظام صنفی رسانه عزم جدی دارد.

به گزارش بسیج، استان گیلان با دارا بودن بیش از ۴۰۰ رسانه مجوز دار اعم از مکتوب و مجازی جز پنجمین استان رسانه‌ای کشور در حوزه مکتوب و مجازی به شمار می‌رود و قریب به هزار خبرنگار و فعال رسانه‌ای در این استان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار