خبرهای داغ:
معاون پژوهش توسعه و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین؛

آغاز توزیع کتاب های درسی از ۱۰ شهریورماه در مدارس استان

فلاح شکراوی گفت: طبق زمانبندی اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش از روز ۱۰ شهریورماه توزیع کتاب های درسی در تمام مدارس آغاز خواهد شد و این فرایند تا یکم مهر ادامه دارد.
کد خبر: ۹۳۶۸۸۴۲
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

نجم الدین فلاح شکراوی معاون پژوهش توسعه و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به نحوه توزیع کتاب های درسی در سال جدید تحصیلی بیان کرد: امسال همه کتاب‌های درسی در مدارس توزیع می‌شود.

وی با اشاره به ثبت نام کنندگان کتاب های درسی در سامانه ثبت سفارش کتاب گفت: از آغاز فرایند ثبت نام کتاب درسی تا کنون ۱۹۹ هزار نفر از طریق سامانه ثبت کتاب درسی، جهت خرید کتاب ثبت نام کرده اند و اکثر عناوین کتب درسی در تمام مقاطع تحصیلی در مدارس توزیع شده است.

معاون پژوهش توسعه و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: فقط در حوزه فنی حرفه ای و کار و دانش کتاب ها به طور کامل در مراکز فنی و حرفه ای استان توزیع نشده که تا هفته آینده این فرایند نیز تکمیل خواهد شد و منتظر توزیع مابقی کتاب های این حوزه از سوی سازمان پژوهش هستیم.

شکراوی عنوان کرد: هیچ گونه کمبودی در خصوص کتاب های درسی در سال جدید تحصیلی در استان وجود ندارد و والدین نگران کمبود کتاب درسی دانش آموزان نباشند.

این مسوول در ادامه تصریح کرد: طبق زمانبندی اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش از روز ۱۰ شهریورماه توزیع کتاب های درسی در تمام مدارس آغاز خواهد شد و این فرایند تا یکم مهر ادامه دارد.

معاون پژوهش توسعه و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه اضافه کرد: ما در حال آماده سازی چ مدارس با دو فرضیه هستیم و چه با فرض اینکه آموزش به صورت مجازی و یا حضوری باشد تمام برنامه ریزی های به گونه ای است که مدارس و همکاران آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید داشته باشند و همچنین استودیوی مجهزی جهت تولید محتوا با حضور بهترین اساتید در مقاطع تحصیلی مختلف آماده سازی شده است و حتی برای روستاهایی که دسترسی اینترنت وجود ندارد با تهیه سی دی، تحت پوشش آموزشی قرار خواهند گرفت.

شکراوی در ادامه با اشاره به والدینی که موفق به ثبت نام کتاب درسی نشده اند افزود: دانش‌آموزانی که تاکنون کتاب‌های درسی خود را خریداری نکرده‌اند تا ۱۵ شهریور به سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند و در صورت عدم پاسخگویی با مراجعه به مدرسه خود، از طریق مدیران مدارس در سامانه ثبت نام و پس از گذشت فرایند ثبت نام، کتاب های خود را دریافت نمایند و تاکید داشته ایم که هیچ مدیری اجازه ندارد که خانواده ها را جهت ثبت نام کتاب درسی به کافی نت ها راهنمایی نمایند.

وی یادآور شد: افرادی که ثبت سفارش کتاب در سامانه داشته اند، چنانچه به دلیل برخی اشتباهات نیاز به تغییر اطلاعات ثبتی دارند و یا دانش آموزانی که وارد پایه بالاتر می شوند و یا مدرسه خود را تغییر داده اند تا ۳۱ شهریورماه فرصت دارند اطلاعات خود را از طریق سایت و یا مدیر مدرسه تکمیل نمایند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها