بجسنان:

آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی

حدود ۹ هزار دانش آموز در مدارس طرح تلفیقی و فراگیر در کنار سایر دانش آموزان در مدارس عادی در حال تحصیل هستند که این خود یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش استثنایی است.
کد خبر: ۹۳۶۸۹۴۴
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ دکتر مهدی قاسمی پور صبح امروز و در مراسم افتتاحیه آموزشگاه سه کلاسه خیر ساز شهید علی اصغر صلاحی گفت : امروز افتخار می کنیم که در کشور حدود ۱۷۰ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه درحال تحصیل هستند و در استان خراسان رضوی ۸ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در هفت گروه معلولیت در مدارس خاص در حال تحصیل هستند.

قاسمی پور همچنین افزود: چیزی حدود ۹ هزار دانش آموز در مدارس طرح تلفیقی و فراگیر در کنار سایر دانش آموزان در مدارس عادی در حال تحصیل هستند که این خود یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش استثنایی است. و هدف آن چرخش از جدا سازی دانش آموزان و تلفیق آنها در کنار سایر دانش آموزان است.

قاسمی پور ادامه داد:ما این امید را داریم که تمامی دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنار سایر دانش آموزان در مدارس عمومی تحصیل نمایند و همچنین نزدیک نزدیک به ۱۴ هزار دانش‌آموز دیرآموز که در مجموع ۳۰ هزار دانش آموز با نیاز ویژه در استان حضور دارند که از خدمات خاص تعلیم و تربیت بهره‌مند می‌شوند .

دکتر قاسمی پور در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت : از برکات انقلاب است که در دورترین روستاهای این کشور هم در راستای عدالت ترجیحی به دلیل اینکه معلولیت هم دارد از نظام تعلیم و تربیت جدانشده است و امروز الحمدلله شاهد کلنگ‌زنی آموزشگاه سه کلاسه شهید علی اصغر صلاحی در روستای فخرآباد با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان که ۳۰ درصد راخیر محترم، پدر شهید گرانقدر صلاحی تقبل کردند و بقیه انشالله از محل اعتبارات نوسازی مدارس و درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد.

قاسمی پور در ادامه خطاب به حاضرین گفت : من خواهشی از همه شما بزرگواران دارم که نگاهمان را به این دانش آموزان از ترحم به احترام تغییر بدهیم و حقی برای آنها قائل باشیم و بدانیم که این یک حق است و باید برای احقاق این حق تلاش بکنیم همانطور که خانواده شهید صلاحی این راه را انتخاب کردند و این فرصت ویژه را در اختیار دانش آموزان عزیز با نیازهای ویژه در روستاهای اطراف گذاشتند .

قاسمی پور در انتها گفت: آموزش و پرورش استثنایی یک تفاوت اساسی با آموزش و پرورش عادی دارد ، و آن این است که پذیرش دانش آموزان از بدو تولد است که اگر نو آموز از بدو تولد در ۷ گروه معلولیتی باشد می تواند به مدارس استثنایی سطح شهرستان مراجعه کنند و از خدمات مشاوره‌ای و توانبخشی در قالب دانش‌آموز و نوآموز استفاده نماید .

در این مراسم همچنین حمیدرضا رمضانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی ، باهنر و تبریک هفته دولت خدمت دولتمردان گفت:امروز ما شاهد این هستیم که به همت خانواده شهید علی اصغر صلاحی به ویژه پدر بزرگوار این شهید والامقام و همراهی اداره کل استثنایی و نوسازی خراسان رضوی کلنگ احداث این واحد آموزشی ویژه دانش آموزان با نیازهای خاص در روستای فخرآباد به زمین زده می‌شود. بدون تردید همت خیرین و همراهی آنان بازوی پرتوان آموزش و پرورش است که در جای جای کشور نشانه این همراهی و همدلی مشاهده می‌شود و ما مدیون بزرگواری و همت این عزیزان هستیم.

رمضانی در پایان ضمن تشکر از همراهی و همکاری جناب آقای دکتر قاسمی پور رئیس اداره کل آموزش استثنایی استان خراسان رضوی و نگاه ویژه ایشان به مجموعه آموزش و پرورش شهرستان، از زحمات و همراهی های ایشان تقدیر و تجلیل نمود.

در ادامه مهندس صفایی نماینده مردم شهرستان های بجستان و گناباد ضمن تقدیر از خانواده شهید صلاحی گفت امروز ما باید ضمن تکریم دانش آموزان با نیاز ویژه فاصله این عزیزان را با جامعه کمتر کنیم.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم ۷ دستگاه تبلت که به همت دکتر قاسمی پور تهیه شده بود در اختیار دانش‌آموزان این آموزشگاه قرار گرفت .

ارسال نظرات
پر بیننده ها