خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خبر داد

تشکیل تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی در حوزه‌های بسیج جامعه زنان استان همدان/ راه‌اندازی ۶۷ کارگاه تولید ماسک و گان

همدان- مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از  تشکیل تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی در حوزه‌های مقاومت بسیج جامعه زنان استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۹۳۲۴
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
تشکیل تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی در حوزه‌های بسیج جامعه زنان استان همدان/ راه‌اندازی ۶۷ کارگاه تولید ماسک و گانفرزانه رضیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ضمن تبریک هفته دولت، در خصوص اقدامات صورت گرفته در طرح شهید سلیمانی، اظهار داشت: در این راستا برنامه‌های مختلفی در نواحی استان همدان برگزار شد.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسه با مسئولین ادارات در بخشداری شهرستان‌ها توسط بسیج جامعه زنان نواحی از جمله اقدامات مهم این طرح بود، افزود: جلسه با مسئولین بسیج جامعه زنان نواحی و ابلاغ شکل‌گیری تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی در حوزه‌های مقاومت بابت پیگیری تیم‌های سه گانه از پایگاه‌های مقاومت خواهران طبق دستورالعمل برگزار و اجرا شد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ادامه داد: برگزاری جلسه مشترک با مسئولین بهداشت شهرستان‌ها و بخش‌ها، جلسه با فرماندهان و شورای حوزه و پایگاه‌های مقاومت و توجیه این طرح در سطح پایگاه‌های مقاومت نیز از دیگر اقدامات بود.

وی با اشاره به تهیه اسامی بسیجیان داوطلب جهت همکاری با این طرح ابراز داشت: با حضور فرماندهان حوزه و پایگاه‌های خواهر و برادر جلساتی در سطح خانه‌های بهداشت برگزار شد و در سطح نواحی پایگاه‌های مقاومت به خانه‌های بهداشت متصل شدند وبسیجیان در تیم‌های مراقبتی، نظارتی و حمایتی در تمام پایگاه‌های مقاومت بسیج جامعه زنان به صورت اکیپ ساماندهی شدند و با همکاری مرکز بهداشت شهرستان‌ها برای آن‌ها جلسات توجیهی برگزار شد.

رضیان با بیان اینکه برای داوطلبان خواهر، جلسات توجیهی و آموزشی در راستای طرح شهید سلیمانی برگزار کردیم، اضافه کرد: برای افراد کرونا مثبت و نیازمند نیز بسته‌های معیشتی و بهداشتی تهیه و توزیع شد و خانواده‌های مشکوک و تمام ساکنان روستا‌ها در برخی از نقاط روستایی توسط این تیم‌های آموزش دیده غربالگری حضوری انجام شد.

وی با بیان اینکه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نظارت و بازدید از مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و آرایشگاه‌های بانوان توسط تیم‌های نظارتی خواهر انجام شد، گفت: خواهران بسیجی توانمند برای گذراندن دوره آموزشی و نحوه گرفتن تست کرونا برای همکاری با مراکز تشخیص کرونا در نواحی معرفی شدند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: از دیگر اقدامات بسیج جامعه زنان، ارسال پیامک برای بسیجیان خواهر در راستای همکاری با تیم‌ها و اطلاع‌رسانی از طریق نصب بنر، اطلاعیه در اماکن عمومی توسط بسیج جامعه زنان نواحی، بارگزاری محتوای آموزشی و بهداشتی در فضای مجازی، تهیه و توزیع بروشور‌های آموزشی بین خانوار‌های در معرض خطر (زنان باردار و بیماران خاص)، ارجاع خانواده‌های نیازمند به تیم‌های حمایتی و آموزش مسائل بهداشتی به خانواده‌ها با کمک تیم‌های مراقبتی در فضای مجازی و حقیقی در خانواده‌های مشکوک است.

وی ادامه داد: آموزش قرنطینه خانگی و نحوه تغذیه بیماران مبتلا به خانواده‌ها، شناسایی سفیران سلامت (هر خانواده یک سفیر سلامت) توسط تیم‌های مراقبتی، بیماریابی و ارجاع بیماران نیازمند به بستری به مراکز بهداشتی و درمان برای جلوگیری از انتشار ویروس توسط تیم‌های مراقبتی و برگزاری کارگاه طب سنتی (سبک زندگی اسلامی) در دوران کرونا در سطح شهرستان‌ها نیز از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

رضیان ابراز داشت: تقویت هیئت امر به معروف و نهی از منکر برای تذکر لسانی به برنامه‌های تجمعاتی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عضویت تیم‌های مراقبتی در کانال سفیران سلامت مراکز بهداشت در سطح شهرستان‌ها و راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک، گان و ملزومات بیمارستانی به تعداد ۶۷ مورد در سطح شهرستان‌ها توسط بسیج جامعه زنان نیز از جمله اقداماتی است که در طرح شهید سلیمانی در استان همدان انجام پذیرفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار