خبرهای داغ:
دبیر هیئت اندیشه ورز جوانان انقلابی استان همدان:

بیانیه گام دوم انقلاب افق حرکتی ۴۰ ساله دوم را ترسیم می‌کند

همدان- دبیر هیئت اندیشه ورز جوانان انقلابی استان همدان گفت: بیانیه گام دوم که به فرموده بزرگان، محققین و مفسران تاریخ معاصر، یک نوع «سند آینده پیمایی» است، افق حرکتی ۴۰ ساله دوم انقلاب را ترسیم می‌کند.
کد خبر: ۹۳۶۹۷۸۲
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶
بیانیه گام دوم انقلاب افق حرکتی ۴۰ ساله دوم را ترسیم می‌کندبه گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر سجاد علیزاد در نشست هم اندیشی جوانان انقلابی استان همدان که در سالن اجتماعات باغ موزه همدان برگزار شد، اظهار داشت: بیانیه گام دوم، دغدغه‌ها و خواسته‌هایی است که رهبر معظم انقلاب در آن مطرح کردند و در رابطه با توانمندی‌ها، نگرش‌ها و ویژگی‌های استان و راه‌هایی که به آن پیشرفت و تعالی که مد نظر رهبری است باید برسیم.

وی افزود: بیانیه گام دوم که به فرموده بزرگان، محققین و مفسران تاریخ معاصر، یک نوع «سند آینده پیمایی» است، افق حرکتی ۴۰ ساله دوم انقلاب را ترسیم می‌کند و حاوی پیام‌ها و نکات مهمی است که ثبات و امنیت کشور محصول انقلاب است.

دبیر هیئت اندیشه ورز جوانان انقلابی استان همدان ابراز داشت: پیشرفت‌های خیره کننده در عرصه‌های مختلف عمرانی، دفاعی، علمی و توزیع خدمات عمومی بین مردم در طول ۴۰ ساله انقلاب اتفاق افتاده است و باید با شدت بیشتری تداوم یابد؛ مشارکت مردم در سرنوشت کشور و کمک به هموطنان نسبت به قبل از انقلاب بهبود یافته است و ارتقای بینش سیاسی مردم چشمگیر شده و مردم در تحولات کشور نقش آفرین هستند.

وی با بیان اینکه تقسیم امکانات بین مردم بسیار افزایش یافته است که قبل از انقلاب نزدیک ۵ درصد کل امکانات در اختیار ۵ درصد بوده، اما اکنون به ۷۰ درصد رسیده است، گفت: ایران الگوی تمام آزادیخواهان جهان شده و الگوی اخلاق و معنویت است که مصداق آن زندگی حضرت امام (ره) و زندگی رهبر معظم انقلاب است.

علیزاد با بیان اینکه ایستادگی ایران در برابر ابرقدرت‌ها که نماد آزادی‌خواهی و مبارزه با استعمار و استکبار است و این دلیلی است که دشمنی استعمار و استکبار با ایران روزبه‌روز بیشتر می‌شود، ابراز داشت: در حوزه علم و پژوهش و فناوری پیشرفت‌های بسیاری داشتیم، مبارزه عملی با فساد نیز در حال افزایش است و در دولت جوان حزب اللهی و در دولت مردمی سیزدهم برقرار خواهد شد و تحقق خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در امور کشور به فرمود: ه رهبر معظم انقلاب هیچ مشکل حل نشدنی وجود ندارد و بسیاری از مشکلاتی که در کشور وجود دارد ریشه مدیریتی دارد و هر جا ما دچار مشکل شدیم به خاطر این است که از ارزش‌های انقلاب فاصله گرفتیم و نمونه آن را در بحث برجام و مصداق آن را در دولت قبل شاهد بودیم.

دبیر هیئت اندیشه ورز جوانان انقلابی استان همدان گفت: بیانیه گام دوم یک «سند ویترینی» نیست بلکه قرار است از آن استفاده شود، گام دوم به عنوان سند ۴۰ ساله دوم باید مورد استفاده قرار بگیرد، ما نگران این هستیم که بیانیه گام دوم مثل مطالبات قبلی رهبری دوباره فراموش شود همچون بحث حقوق‌های نجومی، اقتصاد مقاومتی، قاچاق کالا، عدم همکاری و برگزاری جلسه که بیشتر در دولت گذشته اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم برای تحول و تحقق بسیاری از مباحثی که در استان داریم قرار است راهگشا باشد یعنی سند گام دوم را به عنوان محور اصلی خود برای استان خواهیم داشت و جوان‌گرایی، ساده زیستی، عدالتخواهی، از نکاتی هستند که اهمیت بسیاری دارند.

علیزاد گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه جامع است یعنی همه نسبت به این بیانیه باید اشرافیت کامل داشته باشند و این بیانیه را به عنوان محور و جامعیت استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید با نگاه به این بیانیه ارزشمند و افق حرکتی انقلاب و همچنین اعتلای استان همدان به بررسی مشکلات و شرایط کنونی بپردازیم و امیدواریم استان همدان که دارای ویژگی‌های منحصر به فرد تاریخی، اقلیمی و فرهنگی و همچنین ارتباط نزدیک با ۹ استان با فاصله زمانی ۳ ساعت که قطب غرب کشور و شاهراه مواصلاتی به عتبات عالیات نیز است به آن جایگاه اصلی خود برگردد.

دبیر هیئت اندیشه ورز جوانان انقلابی استان همدان بیان کرد: استان همدان به لحاظ قومیتی دارای همه اقوام فارس، ترک، لر و کرد است و همه اقوام مختلف با صلح و صفا در کنار همدیگر زندگی می‌کنند و برای اعتلای استان تلاش می‌کنند، باید همه قومیت‌ها و زبان و افراد مؤثر در استان برای آینده و رشد استان دیده شوند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه استان در قطب‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی که با اعتبار جهانی است، عنوان کرد: وجود پتانسیل‌های غنی معدنی با ذخایر بالا و قابلیت صادرات، وجود صنایع بزرگ تأثیرگذار در کشور بر اساس توانمندی‌ها مانند صنایع معدنی، فولاد، پتروشیمی و صنایع دانش بنیان از ویژگژگی‌های این استان است که جوانان آنان نیز در زمینه‌های مختلف دارای طرح و ایده هستند و باعث رشد شدند.

علیزاده گفت: وجود شبکه‌های مختلف ریلی، جاده‌ها، صنایع هوایی و زیرساخت‌ها می‌تواند زمینه رشد استان و از طرفی زمینه‌ای برای سرمایه گذاری باشد که سرمایه‌گذار داخلی و خارجی را دعوت کنیم در صنایع مختلف استان سرمایه‌گذاری انجام دهند.

وی تصریح کرد: ما منابع انسانی متخصص، متعهد، فرهیخته و توانمند در اجرای تمام فعالیت‌های علمی، فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و بهداشتی و همچنین برخوردار از مراکز حوزوی و دانشگاهی هستیم؛ با این همه ظرفیت جایگاه همدان را در جایگاهی که متناسب با استان‌های دیگر هست ندیدیم و نتوانستیم آن رشدی که مد نظر هم استانی‌ها است تحقق دهیم و امید ما در این هیئت اندیشه‌ورز این است که بسیاری از مشکلاتی که وجود دارد را باهم حل کنیم و برای آن راه حل داشته باشیم و برای اعتلای استان کنار همدیگر قدم برداریم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات