سفیر سابق ایران در ایتالیا و افغانستان گفت: باید بگویم مردم افغانستان طالبان را نپذیرفتند بلکه از اشغال آمریکایی‌ها خسته شدند.
کد خبر: ۹۳۷۰۷۰۱
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹

به گزارش  خبرگزاری بسیج، ابوالفضل ظهره‌وند  گفت: مردم افغانستان در واقع از بیست سال حضور آمریکا و ساختار سیاسی و رهبران سیاسی محافظه‌کار و دنیاطلب سیر شدند و نباید اینطور تحلیل کرد که طالبان را پذیرفتند.

وی افزود: باید بگوییم چیز دیگری نبود که مردم افغانستان بخواهند؛ مردم همین الان هم وحشت‌زده هستند و آنقدر وحشت زده بودند که دیدیم از هواپیمای آمریکایی آویزان شدند.

وی در ادامه نیز یادآور شد: اگر همین الان مرزهای افغانستان باز شود بسیاری از آنها کشور را رها می‌کنند و قوم‌های هزاره، تاجیک و ازبک همه از این کشور کوچ خواهند کرد.

اما در ادامه تحلیل اخبار سیاست خارجی با ظهره‌وند، وی درباره تیم دیپلماسی دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: باید بگوییم که تیم جدید انقلابی است نه منتصب به شخص و دولت خاص و به هیچ‌وجه فردگرا نبوده و به صورت تیمی کار می‌کند.

عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در پایان با اشاره به این نکته که هیچ کشوری ظرفیت‌های استراژیک خودش را به مذاکره نمی‌گذارد، افزود: در دولت قبل این رفتار صورت گرفت اما در تیم آقای امیرعبداللهیان این کار را نخواهیم کرد و تیم مذاکره‌کننده باید برای سهم‌مان مذاکره کند و خواهیم دید که مذاکره پشت درهای بسته و امیدبخشی واهی در دستور کار نیست چراکه راهبری امیرعبداللهیان در سیاست خارجی متفاوت از گذشته است.

ارسال نظرات