خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

تربیت نسل انقلابی نیاز به کادرسازی در نظام اسلامی دارد

همدان- مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه تربیت نسل انقلابی نیاز به کادرسازی در نظام اسلامی دارد، گفت: بسیج جامعه زنان رسالت بسیار بزرگ و مهمی را به خصوص در حوزه زن و خانواده بر عهده دارد.
کد خبر: ۹۳۷۱۰۵۳
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹

تربیت نسل انقلابی نیاز به کادرسازی در نظام اسلامی ما داردبه گزارش خبرگزاری بسیج، مینا بیابانی عصر امروز در نشست با فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج همدان که در سالن اجتماعات شهدای مدافع حرم سپاه انصارالحسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: بسیج جامعه زنان با توجه به نقش محوری که خدای متعال  برای زنان در عالم هستی در نظر گرفته است، یک قشر بسیار تأثیرگذار و قابل توجه است.

وی افزود: تشکیل و ایجاد نهضت اسلامی و از بعد دوران دفاع مقدس تا به امروز و اینکه چه میزان از این نهضت وابسته به حرکت‌ها و حماسه‌های پرشوری که زنان ما رقم زده‌اند، بوده خود مبین این امر است و این واقعیتی است که می‌توانیم در هر تحلیل و در هر حوزه‌ای ز جمله مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن را استخراج کرده و با استدلال و استناد عرضه کنیم.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اثرگذاری و نقش فرماندهان حوزه و پایگاه در حوزه زنان و خانواده در بسیج چه در اقشار و چه در بخش‌های نظارتی و کنترلی و در عرصه میدان گفت: رفتارها، عملکردها و اندیشه‌های ما از جایگاهی برخوردار است که می‌تواند در مسائل مرتبط با حوزه زنان نقش آفرین باشد بنابراین باید ارزیابی دقیقی از آن داشته و دقت کنیم و اهمیت مضاعفی برای کرامت شخصی و جایگاه نقش آفرینی خود در اجتماع و حتی در عرصه‌های مختلف انقلاب از جهت باورها و ارزش‌های دینی در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه تربیت نسل انقلابی نیاز به کادرسازی در نظام اسلامی دارد، گفت: بسیج جامعه زنان رسالت بسیار بزرگ و مهمی را به خصوص در حوزه زن و خانواده که جزء مسئولیت و رسالت ذاتی ما است بر عهده دارد و همچنین مباحث مربوط به کاهش جمعیت، آسیب‌های اجتماعی، افزایش طلاق، کاهش ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیابانی با اشاره به بحث متزلزل شدن نهاد خانواده گفت: کشور ما از یک تمدن چند هزار ساله برخوردار بوده و به دنبال آن یک نگاه انقلابی از همان ابتدا به عرصه دینی داشته است یعنی اسلام را همان اسلام ناب و اسلام انقلابی پذیرفته است و این میزان از آسیب‌ها در حوزه نهاد خانواده می‌تواند جای دغدغه و نگرانی را برای ما ایجاد کند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور ابراز داشت: بسیج جامعه زنان یکی از عناصر مؤثر در سازمان بسیج است که باید به آن جایگاه ارزشی خود و آن رسالت و وظایف خود آگاه باشیم تا بتوانیم در عرصه میدان متناسب با شرایط و اقتضائات گام برداریم و تأثیرگذار باشیم و اهداف انقلاب را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه برای انجام این رسالت ضرورت دارد تعامل نزدیک و هم افزا باهم داشته باشیم، افزود: مقام معظم رهبری از سال 96 بحث اقشار و تعامل با اقشاررا مطرح کردند و یکی از اولویت‌های ما برای اینکه بتوانیم این اهداف را محقق کنیم و به آن نزدیک شویم این است که در حوزه فعالیتی خود این ارتباط و تعامل را به شکل منطقی ایجاد کنیم و تأثیرات عمیقی در محلات و اقشار داشته باشیم.

بیابانی ابراز داشت: اقشار از حیث آن که در کارآمدی نظام تأثیر قابل توجهی دارند و محلات از آن بابت که سرپنجه‌های ما برای ایجاد تغییر و تحول هستند باید به آنها توجه کرد چراکه از جایگاه خاصی برخوردار هستند و باید سعی کنیم ضمن اینکه اقشار در یک تعامل منطقی و هم افزا قرار می‌گیرد، این ظرفیت‌ها را در اقشار بیاوریم و در محلات منتقل کنیم.

وی عنوان کرد: پایگاه‌های مقاومت محفل اصلی فعالیت و نقش آفرینی بسیج است و برای اینکه بتوانیم این ظرفیت را به آن سطح قابل قبول خود برسانیم باید تعاملات را افزایش داده و نقش آفرینی را از ابتدای برنامه‌ریزی تا اقدام و عمل به دست خود رده‌ها دهیم.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: یکی از تجربه‌های موفق ما طرح شهید «سلیمانی» بود که اقشار مختلف پای کار آمدند و محلات هم در کنار آنها قرار گرفتند و تجربیات خوبی در این طرح به دست آوردیم.

وی افزود: در عرصه کمک‌های مؤمنانه و فعالیت‌های سازندگی از اقشار مختلف در این زمینه کمک گرفتیم و کمک این دو نیرو مؤثر واقع شد و در بحث بصیرت، هم افزایی در معاونت‌های سازمان به وجود آمد و روی بصیرت‌افزایی کار کردیم و به نتیجه رسیدیم.

بیابانی با بیان اینکه باید از این فرصت استفاده لازم را برد، گفت: هیئت‌های اندیشه ورز ظرفیت‌های بسیار مؤثر و مناسبی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی هستند و باید از این ظرفیت بهره‌برداری کنیم.

وی با تأکید بر آشنایی با «سند اعتلای بسیج» و به طور خاص برش 5 ساله‌ای که بسیج جامعه زنان در اعتلای 5 ساله خواهران تبیین کرده گفت: اگر بتوانیم یک نقشه راه را به تناسب برنامه‌هایی که در سال تدوین شده عملیاتی کنیم، می‌توانیم امیدوار باشیم که بخشی از مسائل و چالش‌هایی که در حوزه‌های و پایگاه‌های خواهران وجود دارد حل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات