راه‌اندازی دفاتر تقویتی ستاد امر به معروف در ۲ شهرستان گیلان

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان : در گیلان و در دو شهرستان تالش و آستارا دفاتر تقویتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی شده و وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهند.
کد خبر: ۹۳۷۱۴۹۵
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مراسم امضا تفاهم نامه فی‌مابین دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر عصر امروز در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این مراسم با بیان اینکه انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر منجر به کاهش فساد در جامعه می‌شود، اظهار کرد: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه دینی است که باید به بهترین نحو و به صورت درست و علمی در جامعه اجرایی شود، زیرا انجام اینکار منجر به کاهش فساد در جامعه می‌شود

محمد دوستار با اشاره به ایجاد دفتر تقویتی امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: در گیلان و در دو شهرستان تالش و آستارا دفاتر تقویتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی شده و وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهند.

وی ایجاد وحدت میان اهل تسنن و شیعه را یکی از اهداف دفاتر تقویتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه آزاد دانست و افزود: همواره عده‌ای در جامعه به دنبال برهم زدن وحدت میان شیعه و سنی هستند، ولی در دفاتر تقویتی ستاد امر به معروف در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ایجاد وحدت بوده و در انتخابات ریاست جمهوری اهل تسنن بیشترین مشارکت را داشتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه مهدویت گیلان بیان کرد: دبیرخانه مهدویت در دانشگاه آزاد کشور ایجاد و واحد‌های استانی موظف هستند در یک ماه خاص تولیدات رسانه‌ای و دیگر اقدامات خود در حوزه مهدویت را ارائه دهد و در گیلان هم این دبیرخانه تاسیس شده است.

موانع موجود بر سر راه امر به معروف باید برداشته شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه به آن توجه جدی شود، اظهار کرد: مردمان جامعه اسلامی باید امر به معروف و نهی از منکر را مانند نماز بر خود واجب بدانند، زیرا در این صورت بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سجاد سرافراز با اشاره به موانع موجود در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: جامعه ما به سمتی حرکت کرده که امر به معروف و نهی از منکر را فقط مربوط به یک حوزه خاص می‌دانند که یک اشتباه بینشی است.

وی یکی از دلایل امضا تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی گیلان را تغییر بیتش جامعه در خصوص مسئله امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: تا زمانی که بینش جامعه در خصوص مسئله امر به معروف و نهی از منکر عوض نشود این امر جامعه محقق نخواهد شد به این منظور با امضا تفاهم نامه با دانشگاه آزاد به سراغ خواص جامعه رفته‌ایم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تأکید بر لزوم توجه به مطالبه‌گری در حوزه امر به معروف افزود: عده‌ای از مردم تصور دارند امر به معروف فقط مربوط به دین است در حالی که انجام این کار در بسیاری از حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و مذهبی پرکاربرد است.

سرافراز با اشاره به وجود ۵۰ گروه تخصصی امر به معروف در گیلان بیان کرد: ستاد امر به معروف به تنهایی نمی‌تواند فرهنگ‌سازی را در جامعه انجام دهد لذا سعی بر این شد تا از دانشگاه آزاد و شعبه بینش مطهر در راستای افزایش فرهنگ امر به معرف استفاده شود.

کادرسازی انقلابی بر اساس معرفی اسلام ناب با محوریت سخنان استاد شهید مطهری

مسؤول دبیرخانه بینش مطهر گیلان نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری دوره‌های جذب و تربیت مدرس آثار شهید مطهری در سراسر استان گیلان اظهار کرد: هدف اصلی این دوره‌ها را کادرسازی انقلابی بر اساس معرفی اسلام ناب با محوریت سخنان استاد شهید مطهری دانست.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین ساغری علاوه بر استقبال عمومی از دوره‌های جذب مدرس بینش مطهر، در قالب طرح ملی بینش مطهر دانشگاه‌های آزاد کشور، استان گیلان با ثبت نام ۳۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی و اساتید جزو استان‌های برتر این طرح در کشور محسوب می‌شود و در تفاهم نامه مورد نظر هم نقش تهیه منابع و معرفی استاد را بر عهده دارد.

وی یکی از اهداف بینش مطهری را پاسخ به شبهات دانست و افزود: انتشارات بینش مطهر، کتب شهید مطهری را در قالب درسنامه و پاسخ به شبهات روز جوانان منتشر می‌کند و برای هر کتاب خود علاوه بر مخاطب بزرگسال برای کودک و نوجوان هم کتاب استاد را با همان موضوع منتشر کرده است و هم اکنون نیز با تشکیل گروهی از بینش پژوهان نخبه در صدد ترجمه کتب انتشارات بینش مطهر برای ارسال به کشور‌های همسایه است.

به گزارش بسیج، در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌ای با موضوع همکاری و تشریک مساعی جهت راه اندازی قرارگاه استانی احیای بینش امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه‌گری دانشگاهیان گیلان میان ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان، دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و شعبه بینش مطهر امضا شد

انتهای پیام/
ارسال نظرات