امام‌جمعه رشت اندیشه اتحاد بین علمای اهل تسنن و تشیع را باعث تقویت و گسترش دین مبین اسلام در عرصه‌های بین‌المللی دانست و گفت: دشمنان نظام و انقلاب از توحید ناب محمدی و زندگی در سایه اسلام هراس دارند.
کد خبر: ۹۳۸۳۵۵۵
|
۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آستارا، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در جمع روحانیون اهل تسنن و تشیع در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که مسلمان هستیم و در سایه دین مبین اسلام، قرآن و سنت رسول خدا زندگی می‌کنیم. 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه طبق ادعای علمای دیگر مذاهب، دین اسلام در زندگی ما انسان‌ها نقش تأثیرگذار دارد، گفت: بشریت و نسل معاصر تفاوت‌های گسترده‌ای با نسل‌های گذشته دارند و بر این باور هستند که مسلمانان و ملت ایران می‌توانند الگوی مناسبی برای آن‌ها باشند. 

امام‌جمعه رشت اندیشه اتحاد بین علمای اهل تسنن و تشیع را باعث تقویت و گسترش دین مبین اسلام در عرصه‌های بین‌المللی دانست و افزود: دشمنان نظام و انقلاب از توحید ناب محمدی و زندگی در سایه اسلام هراس دارند و در آیات قرآنی به این موضوع بارها اشاره شده است. 

وی با اشاره به کشتار مسلمانان کشورهای همسایه ازجمله عراق، افغانستان و نیجریه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای حراست از توحید، سمپوزین اسلام و مسیحیت را مطرح کرد تا به واسطه نقاط مشترک بین مسلمانان و مسیحیان، هجمه‌های ملحدان و دشمنان را خنثی کند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خدای واحد، پیامبر واحد، قبله واحد و کتاب واحد را ازجمله مشترکات بین اهل تسنن و تشیع دانست و بیان کرد: مسلمانان از جغرافیای واحدی برخورد بوده و با یک زبان واحد یعنی عربی با یک‌دیگر ارتباط برقرار می‌کنند. 

فلاحتی با بیان اینکه دشمنان اسلام به این یقین رسیده‌اند که باید مسلمانان را به جان یک‌دیگر بیندازند، گفت: اخراج آمریکایی‌ها از افغانستان از جمله اهداف بزرگ جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و حدود نیم دهه است که سیاست جمهوری اسلامی ایران بر مدار اخراج آمریکا از آسیا می‌چرخد. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات