خبرهای داغ:
همراه شهید آیت اله مدنی:

شهید مدنی هر جا قدم می‌گذاشتند ایجاد تحول می‌کردند

همدان-همراه شهید آیت اله مدنی گفت: شهید مدنی هر جا که قدم می‌گذاشتند ایجاد تحول می‌کردند و اینطور نبود که یک فرد ساکت و آرام باشد.
کد خبر: ۹۳۷۱۷۸۱
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲

شهید مدنی هر جا قدم می‌گذاشتند ایجاد تحول می‌کردندرضا حق‌طلب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه در حوزه با شهید مدنی آشنا شدم، اظهار داشت: آیت اله مدنی استاد من بودند و پیش ایشان درس می‌خواندم، ایشان مبارز و شجاع بودند و همیشه با نظام ستمشاهی می‌جنگیدند و با سخنرانی‌هایشان مبارزه می‌کردند و شاگردان بسیاری را در این زمینه تربیت کردند و یکی از مؤسسین مسجد مهدیه بودند.

وی افزود: پس از اینکه از نجف به ایران آمدند به همدان تبعید شد، اولین کارشان این بود در خانه‌ای که از افراد بزرگ و متدین حاج آقا حسینی سیر بودند و درس تفسیر گذاشتند و من برای اولین بار آنجا خدمت ایشان رسیدم و از درس تفسیرشان بهره بردم؛ بعد که به حوزه آمدند و آنجا درسی نداشتند در منزل خود برای طلبه‌ها درس می‌گفتند.

همراه شهید آیت اله مدنی ادامه داد: افکار بنده خیلی به ایشان نزدیک بود؛ کارهایی که آن زمان با ایشان انجام می‌دادم با مشورت ایشان انجام می‌شد، در برخورد با جوان‌ها ایشان تأکید می‌کردند.

وی تصریح کرد: من اگر قرار بود کاری انجام دهم از ایشان به عنوان کسی که با امام(ره) در ارتباط است در کارهای مبارزاتی و غیره کسب تکلیف می‌کردم و با مشورت شهید مدنی چهار سال در کمیته انقلاب اسلامی فرمانده بودم.

حق‌طلب با بیان اینکه شخصیت شهید مدنی ویژه بود و جزء اساتیدی بود که به بنده لطف داشت، گفت: من پیش ایشان شرح تجرید خواجه نصیرالدین طوسی و فلسفه را خواندم.

وی با اشاره به اینکه ایشان هر جا که قدم می‌گذاشتند ایجاد تحول می‌کردند و اینطور نبود که یک فرد ساکت و آرام باشد، افزود: ایشان آذرشهری بودند هم در تبریز بود و هم در خرم آباد برنامه داشتند البته یک مدتی ایشان تبعید بودند و به نورآباد شیراز تبعید شدند که من این افتخار را داشتم با همه سختی‌هایی که بود آنجا در خدمت ایشان رسیدم.

همراه شهید آیت اله مدنی با بیان اینکه شهید مدنی فعال بودند، گفت: انصافا هیچ روحانی مثل ایشان آن زمان ما نداشتیم خیلی با جرأت و شهامت حرف می‌زد و در مسیر امام خمینی(ره) حرکت می‌کرد، با اینکه خودش در حد بسیار بالایی بود آن زمان قطعا ایشان مجتهد بود، اما از نظر فکری در مسیر امام (ره) حرکت می‌کرد بنابراین وقتی با ایشان مشورت می‌کردم مانند این بود که از نظرات امام (ره) بهره می‌گیرم.

نتهای پیام/

ارسال نظرات