ایلام میتواند بازار بین‌المللی مهمی باشد/ لزوم تشکیل قرارگاه علمی در ایلام

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: یک قرارگاهی تشکیل دهیم و تمام کسانی که کار علمی می‌کنند این قرارگاه را به عنوان یک پایگاه برای هم افزایی و همکاری‌‌ها قرار دهند.
کد خبر: ۹۳۷۲۲۴۳
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،صبح امروز سردار مهدی رحیمی ضمن بازدید از مرکز رشد شهید شهریاری در محل سازمان جوانان ایلام گفت: استان ایلام به واسطه موقعیت جغرافیایی خاصی که در کشور دارد میتواند برای ما در بازار بین‌الملل بسیار بااهمیت باشد و به عبارتی می‌توان تجارت در حوزه علم و فناوری را در مرز ایلام داشته باشیم.

وی افزود: درحوزه علم و فناوری تشکل‌هایی وجود دارد که من این را درک میکنم که باید هم‌افزا و همگرا باشند و وحدت رویه در عرصه علم و فناوری در استان ایجاد شود.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد، دانشگاه ایلام، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی کاربردی، معاونت علم و فناوری سپاه، بسیج علمی پژوهشی و فناوری و پارک علم و فناوری استان هست که اینها همه در حوزه علم و فناوری مشغول به کار هستند. 

وی ادامه داد:  استعدادهای بالقوه و بالفعلی در استان وجود دارد اما به دلیل اینکه این حوزه‌های علمی به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و مخترع و مبتکر و فناور از این پتانسیل هیچ گونه استفاده‌ای نمی‌کند و چون ما اینها را مورد حمایت قرار نمی‌دهیم اکثر این‌ها به فکر مهاجرت به کشورهای خارجی هستند. 

رحیمی افزود: برای جلوگیری از فرار مغزها و برای توسعه و پیشرفت کشور باید زیر ساخت و بستر لازم را برای این افراد آماده کنیم که این اتفاق به صورت جزیره‌ای نمی‌افتد و به یک وحدت رویه نیاز داریم. 

وی ادامه داد: پیشنهاد من به استان این است که امروز ما یک قرارگاهی تشکیل دهیم مثل همین قرارگاه حاج قاسم سلیمانی که برای مبارزه با کرونا ایجاد شده، تمام کسانی که کار علمی می‌کنند این قرارگاه را به عنوان یک پایگاه برای هم افزایی و همکاری‌های علمی قرار دهند چون برای رسیدن به اقتدار علمی باید همان ریلی که کشورهای پیشرفته پشت سر گذاشته اند را ما هم طی کنیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: شرط کافی برای گذر از این ریل تفکر جهادی است چون امکانات ما محدود است و تفکر جهادی باعث وسعت بخشیدن به امکانات می شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات