خبرهای داغ:
ملایر-فرمانده سپاه ملایر با اشاره به تشکیل قرارگاه امام کاظم(ع)گفت: براساس سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب و با تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی، باید حول سه محور جمعیت، تحکیم خانواده و حجاب و عفاف حرکت کنیم.
کد خبر: ۹۳۷۲۳۰۱
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴

فعالیت قرارگاه امام کاظم(ع) حول سه محور جمعیت، تحکیم خانواده و حجاببه گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ سیدجواد حسینی در نشست هماهنگی تشکیل قرارگاه امام کاظم(ع) در شهرستان ملایر اظهار داشت: وزارت کشور و فرمانده سپاه پاسداران در راس قرارگاه امام کاظم(ع) است و در استان‌ها، استاندار همدان و فرمانده سپاه و در شهرستان، فرماندار رئیس قرارگاه و فرمانده سپاه دبیر آن است.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای اهداف و برنامه‌های این قرارگاه با عضویت همه دستگاه‌های اجرایی باید گام‌های مهمی برداریم، افزود: بر اساس سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب و با تعامل، مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی، باید حول سه محور جمعیت، تحکیم خانواده و حجاب و عفاف حرکت کنیم.

سرهنگ حسینی با تاکید بر اینکه نظارت از فعالیت کمیته‌ها و دستگاه‌ها به صورت میدانی توسط قرارگاه به صورت مرتب انجام می‌شود، گفت: محلات کم برخوردار را در اجرای این طرح‌ها در اولویت قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه کارگروه‌هایی نیز ذیل کمیته‌های سه‌گانه تشکیل می‌شود، تاکید کرد: صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی در تبلیغات و انعکاس اهداف قرارگاه به ما کمک کنند تا نتیجه بهتری بگیریم.

* کار فرهنگی زمان‌بر است و باید همه پای کار باشند

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به تشکیل قرارگاه امام کاظم(ع) در این شهرستان گفت: کمک به تحقق و پیاده‌سازی سیاست‌های کلی جمعیت، تحکیم و تعالی خاتواده و حجاب و عفاف در سطح جامعه از اهداف این قرارگاه و بر اساس سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب است.

حسین فارسی افزود: این قرارگاه با هدف پیاده‌سازی سه طرح عملیاتی جمعیت، تحکیم و تعالی خانواده و توسعه و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه امام کاظم(ع) یک قرارگاه کشوری است و با تشکیل کمیته‌های سه‌گانه وظایف مهمی بر عهده دارد، اظهار داشت: پیاده‌سازی این طرح‌ها نیاز به تعامل، مشارکت و عزم جدی همه دستگاه‌های اجرایی دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر بر لزوم تشکیل کمیته‌های سه‌گانه، روسا و اعضای این کمیته‌ها تاکید کرد و ادامه داد: شرح وظایف هرکدام از کمیته‌ها مشخص است و نظارت و بازرسی از روند پیشرفت و تحقق اهداف این کمیته‌ها مرتب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی زمان‌بر است و باید همه پای کار باشند، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با استفاده از توان و ظرفیت کارشناسان خود، برنامه‌های راهبردی و عملیاتی برای اجرای سه طرح تخصصی ارائه دهند.

فارسی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و دغدغه مقام معظم رهبری، به دور از روزمرگی، با وجدان کاری برای تحقق این اهداف تلاش کنیم، بیان کرد: بررسی روند پیشبرد اهداف توسط کمیته‌های سه‌گانه و تشکیل جلسات قرارگاه هر دو ماه یکبار انجام و گزارش آن به استان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به آمار کاهش رشد جمعیت در ایران افزود: برابر اعلام سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۹، ایران رتبه ۲۵ نرخ باروری را بین ۲۷ کشور منطقه داشته و ۲۰ درصد ناباروری در بین زوج‌های ایرانی وجود دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر متوسط رشد سالانه جمعیت استان همدان را ۳.۲ منفی عنوان کرد و ادامه داد: همدان چهارمین استان سالخورده کشور در سال ۹۵ است.

وی درباره وضعیت ازدواج و طلاق نیز گفت: متوسط رشد ازدواج استان همدان از سال ۹۶ تاکنون ۳.۱۵ منفی و متوسط رشد طلاق آن از سال ۹۶ تاکنون ۹.۳ مثبت بوده است.

فارسی یادآور شد: طبق آمار زیر ۱۰ درصد از بانوان جامعه پوشش هنجارشکن دارند که در حال افزایش است و ۳۵ درصد از زنان جامعه نیز به حجاب شرعی و ۵۵ درصد به حجاب عرفی پای‌بند هستند.

* کاهش رشد جمعیت هشداری جدی و نگران‌کننده

امام جمعه ملایر نیز کاهش رشد جمعیت را هشداری جدی و نگران‌کننده خواند و بیان کرد: مسئولان در این زمینه باید پیشقدم شوند و همانطور که در تمامی امور به امامان معصوم(ع) متوسل می‌شویم و الگو می‌گیریم، در فرزندآوری نیز باید از آنها الگو بگیریم.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری با تاکید بر اینکه در موضوع جمعیت، خانواده و حجاب و عفاف نباید فرهنگ بیگانه را وارد فرهنگ غنی کشور کنیم، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی و ذیربط باید در این زمینه به جد ورود کنند و با تشکیل این قرارگاه، برنامه عملیاتی و چارچوب مشخصی تعیین شود.

وی تشویق زوج‌های جوان را به تک فرزندی و ترساندن جوانان از ازدواج را گناهی بزرگ و غیرقابل بخشش دانست و افزود: با اجرای طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه برای جوانان، ازدواج و فرزندآوری را فرهنگ‌سازی کنیم و در بحران جمعیت دخیل نباشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات