سردار حسن زاده عنوان کرد؛

تدوین دایره‌ المعارف شهدای محلات استان تهران

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: خط فکری، راه و منش شهدا باید برای نسل جوان کشور با روش‌های مختلف بازگو و دایره‌المعارف شهدای محلات تهران تهیه شود.
کد خبر: ۹۳۷۲۷۳۴
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار حسن حسن زاده روز گذشته دوشنبه در همایش نحوه برگزاری کنگره شهدای استان تهران در حرم امام راحل، اظهار داشت: این دایره المعارف که در آن اسامی شهدای محل و خلاصه کوتاهی از زندگی نامه و وصیت نامه شهدا در آن درج شده است باید در دسترس افراد محل قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه شناساندن شهدا به نسل جوان کشور باید با روش های مختلف صورت گیرد، خاطرنشان کرد: شهر تهران در حدود ۲۴ هزار شهید و شهرستان های استان تهران در حدود ۹ هزار شهید دارد ولی فیلم مستند ساخته شده از این شهدا بسیار محدود است.

حسن زاده اضافه کرد: شناساندن گنجینه بزرگ زندگی نامه شهدا استان تهران و آثارشان به مردم حداقل ۱۵ هزار فیلم کوتاه و تله فیلم در کنار سریال های و فیلم های بلند نیاز دارد.

وی برگزاری مسابقات مختلف با عناوین شهدا، شب شعرها، کنگره های محلی شهدا، ساخت انواع نشان های شهدا در سطح شهر و نامگذاری معابر شهری به نام شهدا را حداقل کارهایی عنوان کرد که برای شناسایی شهدا به نسل جوان کشور باید انجام شود.

این مسئول ادامه داد: در این مقطع که یک دولت انقلابی و شوراهای شهری و روستایی مردمی روی کار هستند باید نهایت استفاده را کرد.

حسن زاده با تاکید براینکه فرماندهان تمامی نواحی شهر تهران و شهرستان های استان تهران باید با مراجعه به خانواده های شهدا تمامی اطلاعات مربوط به شهید را جمع آوری کنند، افزود: جمع آوری اطلاعات نباید موجب آزار و اذیت خانواده ها معظم شهدا شود.

وی یادآور شد: برگزاری هرچه بهتر کنگره ملی شهدای استان تهران نیازمند جمع آوری تمامی اطلاعات شهدای استان است که باید در طول امسال به بهترین شکل و با هماهنگی کامل بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه انجام شود.

حسن زاده اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدا تشریفات نیست بلکه یک نیاز اساسی و همیشگی برای زنده نگاه داشتن انقلاب و فرهنگ ایثار و مقاومت است که باید به بهترین شکل برگزار شود.

گفتنی است همایش مشترک فرماندهان نواحی بسیج سپاه حضرت محمد رسول الله(ص)، فرماندهان شهرستان های سپاه سیدالشهدا (ع) و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و استان تهران درخصوص نحوه برگزاری کنگره شهدای استان تهران دوشنبه با حضور سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، محمد غفوری سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده مسول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تهران بزرگ و جمعی از فرماندهان نواحی بسیج و فرماندهان سپاه شهرستان های استان تهران در حرم امام راحل برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار