سردار حسن زاده:

تمام مراکز واکسیناسیون تهران از هفته آینده شبانه‌روزی می‌شوند

فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: طی هفته آینده تمام مراکز واکسیناسیون تهران با کمک 2000 نیروی بسیجی آموزش دیده، شبانه روزی می‌شوند و مردم در هر ساعتی می‌توانند با مراجعه به این مراکز، واکسن کرونا دریافت کنند.
کد خبر: ۹۳۷۲۷۴۰
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در مراسم رزمایش حیات بخش مقابله با کرونا در میدان آزادی اظهار کرد: در گام پنجم طرح عظیم و ملی مقابله با کرونا در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، محوریت بر واکسیناسیون قرا گرفته است.

وی افزود: در ابتدای این مرحله به مردن تهران قول داده بودیم که بسیج تمام توان خود را پای کار بیاورد و مراکز واکسیناسیون را توسعه داده و دو شیفته کنیم، به قدری که ظرفیت واکسیناسیون در تهران بزرگ ۲ تا ۲.۵ برابر شود‌.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بیان کرد: امروز خوشحالیم که به مردم عزیز تهران اعلام کنیم که دیروز به ظرفیت ۲.۵ برابری رسیده‌ایم و این ظرفیت پیش از این مرحله کمتر از ۱۰۰ هزار دوز تزریق روزانه بود که روز گذشته رکورد ۲۴۰ هزار تزریق روزانه در تهران شکسته شد.

سردار حسن زاده گفت: انشاالله در هفته آینده ظرفیت تزریق روزانه در تهران به ۳۶۰ هزار دوز خواهد رسید و این به آن معنی است که در هر هفته بالغ بر ۲.۵ میلیون دوز واکسن در تهران تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با همراهی و انسجام کادر بهداشت و درمان و بسیج در تهران در زمان کوتاهی شاهد واکسینه‌کردن تمام مردم تهران باشیم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در راستای اجرای مستمر طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که هیچ زمانی در تهران تعطیل نشد، علاوه بر استمرار فعالیت‌های نظارتی عمومی و تخصصی و فعالیت‌های حمایتی با ابتکارات جدید همانند تامین سیلندرهای اکسیژن جریان دارد.

سردار حسن‌زاده گفت: امروز طرح تهیه و تامین دستگاه‌های اکسیژن ساز در قالب پویش نذر نفس ۱۲۰۰ کپسول به صورت مستمر در شهر تهران در اختیار قرار داده شده است.

وی با اشاره به استفاده از ۲۲۰ دستگاه اکسیژن ساز، ادامه داد: امروز در یک حرکت ابتکاری پیک‌های موتوری حاج قاسم سلیمانی برای تامین نیازمندی خانواده‌ها شکل گرفته و در راستای فعالیت‌های مراقبتی تیم‌های آموزش دیده بسیج در کنار کادر درمان اقدامات خوبی را دنبال می‌کنند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: امروز ۹۲ امین رزمایش حیات بخش کرونا در شهر تهران دنبال می‌شود و ۱۹۰۰ نفر بسیجی آموزش‌دیده در قالب واکسیناتور در مراکز تزریق فعالیت می‌کنند.

سردار حسن‌زاده تصریح کرد: امروز به نمایندگی از تمام بسیجیان، پاسداران و خیرین تهران متعهد می‌شویم که تمامی امکانات، ملزومات و منابع انسانی برای تجهیز، دوشیفته‌شدن و شبانه‌روزی شدن مراکز واکسیناسیون و مراکز جامع سلامت را تامین کنیم.

وی با اشاره به ارتقا ظرفیت نیروهای واکسیناتور به بیش از ۵ هزار نفر طی یک هفته آینده، ادامه داد: انشالله بر اساس تدبیر صورت‌گرفته در کنار تمامی ارگان‌ها به گونه‌ای اقدام خواهد شد که در تهران هیچ شهروندی برای دریافت و تزریق واکسن نیاز به ایستادن در صف و معطلی در صف را نداشته باشد که این اتفاق رقم خواهد خورد.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در حاشیه این مراسم هم، با بیان اینکه محور اصلی در ادامه اجرای طرح شهید سلیمانی مسئله واکسیناسیون است، گفت: به زودی تمام مراکز واکسیناسیون در تهران صبح و بعدازظهر خدمات واکسیناسیون را ارائه خواهند کرد.

وی ادامه داد: شیفت سوم هم که همان شیفت شب است را در 12 مرکز تجمیعی راه‌اندازی کرده‌ایم و طی هفته آینده تمام مراکز واکسیناسیون تهران با کمک 2000 نیروی بسیجی آموزش دیده، شبانه روزی می‌شوند و مردم در هر ساعتی می‌توانند با مراجعه به این مراکز، واکسن کرونا دریافت کنند.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا تهران هم در این مراسم با اشاره به دستاوردهای سترگ و غرورانگیز اجرای بخش‌های مختلف طرح سردار شهید سلیمانی در تهران، گفت: میزان تلقیح واکسن در تهران از ۶ میلیون و ۲۹۰ هزار عبور کرده و میزان واکسیناسیون دوز دوم بالغ بر ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار است.

وی افزود: دیروز رکورد تزریق ۲۴۰ هزار دوز واکسن در تهران شکسته شد و با احتساب این آمار میزان تلقیح واکسن در تهران از ۶ میلیون و ۲۹۰ هزار عبور کرده و میزان تزریق دوز دوم بالغ بر ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار است.

زالی ضمن پیش‌بینی روند تصاعدی واکسیناسیون طی روزهای آینده در تهران، رسیدن به رکورد تزریق روزانه ۳۶۰ هزار دوز واکسن در تهران را دست‌یافتنی دانست و گفت: مجموع گروه هدف واکسیناسیون در استان تهران بالغ بر ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر است که انشالله با روند فعلی در زمان کوتاهی محقق شود.

ارسال نظرات