خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛

موکب زبیده خاتون(س) اوقاف استان قزوین در کربلا برپا می شود

حجت الاسلام مجیدی گفت: موکب بی بی زبیده خاتون(س) در شهر کربلا برپا می شود و علاوه بر این دو موکب، سه موکب دیگر از استان نیز از سوی اداره کل اوقاف استان حمایت می شود.
کد خبر: ۹۳۷۲۹۹۷
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، با اشاره به برپایی موکب اوقاف استان در اربعین حسینی در کشور عراق بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت در حضور گسترده مردمی در بزرگترین همایش جهان و به دلیل عدم امکان برای تامین مایحتاج مواکب، سال های گذشته دو موکب اوقاف استان و بی بی زبیده خاتون در شهرهای کربلا و نجف برپا می گردید که امسال فقط موکب بی بی زبیده خاتون(س) اوقاف قزوین در کربلا خدمات ارائه می دهد.

وی گفت: در کنار خدمات دهی کامل این موکب، سه موکب دیگر از استان نیز از سوی اداره کل اوقاف استان حمایت می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: بنا به شرایط پیش آمده، درست است که اجازه حضور به صورت محدود در عراق جهت برگزاری اربعین حسینی وجود دارد اما متاسفانه امکان انتقال ملزومات موکب ها وجود ندارد لذا تصمیم این اداره کل بر این شد که یک موکب در کربلا به نام موکب بی بی زبیده خاتون اداره کل اوقاف استان قزوین با همراهی عزیزان عراقی در کربلا، انتهای شارع بغداد برپا شود.

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: موکب بی بی زبیده خاتون(س) اداره کل اوقاف استان قزوین، امکان آسکان بیش از پنج هزار نفر را در طول شبانه روز دارد و روزانه ده هزار پرس طعام گرم در وعده های ظهر و شب بین زائرین توزیع خواهد شد که با اعتبار تامین شده از سوی خیرین و موقوفات استان تهیه می شود اما به دلیل اینکه امسال امکان انتقال ملزومات موکب از ایران به عراق وجود ندارد و همچنین عدم تهیه اقلام مورد نیاز در کشور عراق به دلیل قیمت بالای اجناس، با یک خیر عراقی که در ایران در ایام آخر ماه صفر موکب داری می کند تفاهمی ایجاد شد که اقلام موکب ما در عراق از سوی وی تامین شود و ما نیز اقلام مورد نیاز موکب وی را در ایران تامین نماییم.

وی افزود: سعی می کنیم با حداکثر صرفه جویی بتوانیم موکب آبرومندی را برای زوار سیدالشهدا برپا نماییم. اتفاق خوبی که در موکب اوقاف استان قزوین ایجاد شده، به دلیل اینکه هزینه ایاب و ذهاب سنگین است، خادمین باید همه هزینه رفت و برگشت را خودشان پرداخت نمایند و موکب هیچ هزینه ای برای ایاب و ذهاب خادمین پرداخت نمی کند و تمام اعتبار تامین شده از سوی خیرین و موقوفات به طور کامل در راستای تامین ملزومات جهت ارایه به زوار الحسین(ع) استفاده خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: با رایزنی های ایجاد شده، در کنار این خدمات، دو موکب در استان شامل موکب سلامت و موکب پذیرایی که در کربلا مستقر خواهند شد نیز از سوی اداره کل اوقاف استان کمک های شامل آنها خواهد شد.

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: تصمیماتی برای استان قزوین در روز اربعین اتخاذ شده تا زائرینی که به سمت امامزاده حسین(ع) پیاده روی اربعین خواهند داشت، هم حس و حال پیاده روی اربعین و موکب های مسیر مشایه نجف و کربلا برایشان تداعی شود و هم در بقعه مراسمات خاص اربعین برگزار شود.

وی گفت: خدمات دهی موکب های اوقاف در کربلا و نجف، حدود یک هفته می باشد و امسال از طریق موکب، ۲۰ نفر از خادمین به عراق اعزام می شوند که احتمال افزایش این تعداد تا ۳۰ نفر وجود دارد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها