خبرهای داغ:
مسئول بسیج هنرمندان خراسان شمالی

رپرتوار تئاتر خیابانی زمینه‌ساز آشتی دوباره هنرمندان با تئاتر

مسئول بسیج هنرمندان سپاه خراسان شمالی در آستانه برگزاری هفتمین رپرتوار تئاتر خیابانی، از این رویداد به عنوان بستری برای آشتی دوباره هنرمندان با تئاتر یاد کرد.
کد خبر: ۹۳۷۳۰۵۱
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ جواد اسماعیل‌زاده " مسئول بسیج هنرمندان سپاه خراسان شمالی" به نقش و اهمیت تئاتر خیابانی در فرهنگ‌ سازی و برگزاری رویداد رپرتوار تئاتر خیابانی برای کمک به رونق جریان تئاتر در شرایطی که شاهد تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستیم، سخن گفت و تصریح کرد؛ از آن جایی که کم‌تر شاهد این گونه نمایش در رویدادهای هنری و حتی در قالب اجرای عمومی هستیم این اتفاق می‌تواند زمینه‌ساز آشتی دوباره هنرمندان با تئاتر باشد.

وی به اثرگذاری بیشتر این گونه نمایشی به واسطه ارتباط تنگاتنگ با مخاطب هم اشاره کرد و با توجه به تحت‌الشعاع قرار گرفتن فعالیت‌های هنری بسیج هنرمندان به واسطه شیوع ویروس کرونا گفت؛ اما این مسئله سبب نشد تا فعالیت‌ها در این عرصه متوقف شود، بلکه همکاری ما نیز با حوزه هنری استان خراسان شمالی در این خصوص تداوم یافته و نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی به طور مشترک گام برداشتیم.

اسماعیل زاده با بیان این که سازمان بسیج هنرمندان نیز تلاش می‌کند در این شرایط که فعالیت‌های هنری محدود شده است، تکانی به مقوله هنر بدهد، اظهار داشت؛ به نظر می‌رسد بهترین راه، برای رونق فعالیت‌های هنری همچون تئاتر، اجرای تئاترهای خیابانی و کارگاه‌هاست که طی ۲ سال پیاپی در کنار حوزه هنری گام‌هایی برداشتیم.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه خراسان شمالی از این که هر سال در رشته‌های مختلف هنری هم چون شعر، داستان و تئاتر و برگزاری کارگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف فعالیت‌هایی از سوی بسیج هنرمندان، رقم می‌خورد، گفت؛ امسال در  مقوله تئاتر و ادبیات داستانی بیشتر ورود پیدا می‌کنیم هر چند به واسطه کرونا، مبارزه با این ویروس در صدر اقدامات ما قرار گرفته است، ، اما اتفاق‌های خوبی را از این پس در زمینه فعالیت‌های هنری شاهد خواهیم بود.

او با اشاره به این که بسیج هنرمندان در زمینه پرورش استعدادهای هنری و برگزاری دوره‌های آموزشی نیز گام‌هایی برداشته  است، اظهار امیدواری کرد: این همکاری در حوزه‌های مختلف تداوم داشته باشد و با بیشتر شدن هم‌افزایی بیشتر شاهد افزایش کیفیت برنامه‌ها باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها