نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام کنگره اربعین هر سال را فرصتی ارزشمند برای توسعه زیرساخت های منطقه ذکر کرد و گفت: مسوولان مربوطه تمهیدات لازم برای بازگشت زوار اربعین حسینی از مرز مهران فراهم کنند.
کد خبر: ۹۳۷۳۴۱۷
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در نشست ستاد اربعین در شهرستان مهران گفت: مرز مهران کانون تردد زوار عتبات عالیات در طول سال به ویژه اربعین حسینی از نقاط مختلف کشور و سایر کشورها است و این نعمت بزرگی است که خداوند متعال به مردم استان ایلام عطا کرده است.

وی با بیان اینکه در بین مرزهای کشور، مرز مهران بیشتر مورد توجه زائران اباعبدالله الحسین(ع) است، افزود: این مهم فرصتی مغتنم است که هم از نظر معنوی و هم از نظر عمرانی برای استان حائز اهمیت است که باید آن را غنیمت شمرد.

امام جمعه ایلام ادامه داد: همین که مسوولان کشوری متوجه مرز مهران شده اند که بهترین مرز برای تردد زوار عتبات عالیات است، فرصتی مناسب برای بحث توسعه زیرساخت ها و جذب اعتبار برای استان و مرز مهران است که مسوولان استانی باید با پیگیری های لازم از ظرفیت‌های کشوری برای ارتقای وضعیت و روند توسعه این منطقه استفاده کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: باید تردد زائران غیرمجاز به مرز مهران کنترل شود چرا که بسیاری از زوار برای آمدن به مرز مهران انگیزه دارند که ممکن است واکسن نزده باشند که این می تواند شیوع کرونا را افزایش دهد.

وی اضافه کرد: کنترل، نگهداری و بازگشت زوار مراجعه کننده به مرز مهران، فرآیندی است که باید مورد توجه کمیته امنیتی و انتظامی استان قرار گیرد.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار یادآور شد: باید تمامی هماهنگی توسط مسوولان برای بازگشت زوار از مرز مهران انجام شود که به محض ورود این عزیزان نیاز به سکونت و اسکان نباشد.

وی تاکید کرد: زوار به محض ورود به مرز، از طریق وسایط نقلیه و اتوبوس به مقاصد خود باید منتقل شوند و هر زائری که وارد می‌شود راهنمایی شود و بداند کجا استقرار پیدا کند سرویس های بهداشتی، آب نوشیدن، غذا باید در دسترس باشد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی شرایط مورد نظر و لازم را برای موکب هایی که کار پذیرایی زوار را در بازگشت برعهده دارند مشخص کند و در داخل استان هم باید یک اطلاع رسانی دقیقی برای موکب ها داشته باشیم.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

ارسال نظرات