خبرهای داغ:
سرهنگ بغدادی گفت: رونمایی از کتاب نقش فرهنگیان در دفاع مقدس از دیگر برنامه های بسیج فرهنگیان است که به خاطرات، اقدامات و فعالیت فرهنگیان قزوینی می پردازد.
کد خبر: ۹۳۷۳۶۸۵
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سرهنگ هادی بغدادی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در نشست خبری که با حضور سرهنگ محمد سرباز مسئول بسیج دانش آموزی استان و سرهنگ ابراهیم یرلی معاونت روابط عمومی سپاه صاحب الامر(عج) در سالن اقشار سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد، با اشاره به جایگاه دوران دفاع مقدس بیان کرد: بی تردید، مقدس‌ترین جهاد، جهادی است که به عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشد. در جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق، جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد و با نادیده گرفتن استقلال سرزمین ما به ایران اسلامی تجاوز کرد. از این رو، مردم غیرتمند ایران، در دفاعی مقدس، از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی ملی خود بود، دفاع کردند.

وی گفت: از عوامل پیروزی آفرین در صحنه نبرد، خطر‌ها را به جان خریدن و به پیشواز مرگ سرخ رفتن است. ترس از مرگ و اشتیاق به زنده ماندن، با روح جنگ جویی و رزمندگی ناسازگار است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین اظهار کرد: یکی از ارزش‌هایی که رزمندگان اسلام با تکیه بر آن توانستند پیروزی‌های بزرگی را برای جبهه حق به ارمغان آورند، شهادت طلبی است. رزمندگان اسلام از آن جا که دفاع در برابر تهاجم بعثیان را مقدس می‌دانستند و کشته شدن در این راه را برای خود، مرگی سعادت آفرین و افتخارآمیز ارزیابی می‌کردند، نه تنها از دادن جان دریغ نمی‌ورزیدند که شیفته آن بودند. شهادت طلبی رزمندگان اسلام به عنوان عامل مؤثر معنوی، از امتیاز‌های جبهه حق در برابر جبهه باطل بود.

وی ادامه داد: برای انتقال مفاهیم اعتقادی، فرهنگی و ارزشی، ایثار و مقاومت نیاز به پایگاه و جایگاه و عنصر مشخصی برای انتقال سیستمی این موضوع داریم.

سرهنگ بغدادی اضافه کرد: دستگاه بزرگ آموزش و پرورش استان با وجود فرهنگیان عزیز، بهترین و عمیق ترین و موثرترین عنصر است. معلم به تنهایی یک مفهوم ارزشی دارد. برای انتقال مفاهیم کارهای بخشی مناسب نیست بلکه آموزشی که بر مبنای مشخصی اتفاق افتد، می تواند مدون باشد و می توان برای آن یک افق روشن در نظر گرفت.‌

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین تصریح کرد: انتقال مفاهیم اعتقادی باید از سوی معلم صورت گیرد. جایگاه معلم برای تأثیرگذاری، یک‌نقش بی بدیل است. مبنای ما تربیت یک انسان آگاه و ظلم ستیز است و این امر وجه تفاوت با سایر دستگاه های آموزشی در سایر کشورهای دنیاست.

وی افزود: در کشور ما شهید حسین فهمیده الگوی نوجوانان است و ما به دنبال تربیت این نسل هستیم. اما فشارهای رسانه ای و هجمه های زیاد از سوی دشمنان، مانع از توسعه بخش زیادی از این امر شده است. باید رسانه ها کمک کنند چون در مقابل یک هژمونی وسیع رسانه ای از سوی دشمن هستیم. ایستادگی در مقابل این هجمه ها و زنده نگه داشتن یاد شهدای بزرگی همچون حاج قاسم، همان دفاع مقدس است.

بغدادی ضمن تبریک بمناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، به بیان اهداف و برنامه‌های این سازمان پرداخته و گفت: سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوين درصدد برگزاری همایش ویدئو کنفرانسی با عنوان "معلمان پایه ریزان تمدن نوین اسلامی" با حضور سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به همراه مدیران تمامی مناطق ادارات آموزش و پرورش و همچنین مدیران مدارس کل استان خواهد بود.

وی افزود: برگزاری مراسم تکریم و تجلیل تعدادی از خانواده‌های شهدای فرهنگی و رزمندگان و ایثارگران فرهنگی دوران دفاع مقدس با همکاری فرزندان شهدا در محل اداره کل آموزش و پرورش، از دیگر برنامه های پیش روی این سازمان خواهد بود.

بغدادی با اشاره به اجرای ویژه برنامه "زنگ ایثار و مقاومت" گفت: با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی و اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، نشستی با حضور سردار آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، نماینده ولی فقیه استان و استاندار و کلیه مسئولین استانی برگزار خواهد شد که این برنامه بطور همزمان در کلیه مناطق ۱۴ گانه ادارات آموزش و پرورش در تمامی شهرستان‌های استان قزوين نیز اجرا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بمناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس نشست هایی با عنوان "یاد یاران" در سطح استان برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین عنوان کرد: در طول هفته گرامیداشت دوران دفاع مقدس در شهرستان البرز جلسه ای با همکاری اداره آموزش و پرورش و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و با حضور سردار آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و مدیران مدارس ضمن رعايت تمامی پروتکل های بهداشتی بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات کتابخوانی در هفته دفاع مقدس افزود: سازمان بسیج فرهنگیان با وجود دسترسی به وصیت نامه شهدای گرانقدر و فایل‌های بجا مانده از دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، درصدد برگزاری این مسابقات در سطح استان قزوين می‌باشد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین خاطرنشان کرد: سازمان بسیج فرهنگیان استان به همراه هیأتی از اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین و کلیه مناطق ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان، با حضور در گلزار مطهر شهدا، با شهدای گرانقدر استان، تجدید میثاق خواهد کرد.

سرهنگ بغدادی اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ برنامه برای هفته دفاع مقدس با همکاری آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان استان پیش بینی شده و همچنین رونمایی از کتاب نقش فرهنگیان در دفاع مقدس از دیگر برنامه های بسیج فرهنگیان است که به خاطرات، اقدامات و فعالیت فرهنگیان قزوینی می پردازد.

گفتنی است، استان قزوین در طول مدت هشت سال جنگ تحمیلی، ۵۸ شهید فرهنگی تقدیم انقلاب اسلامی ايران نموده است.

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها