قیام کربلا تجلی گاه شجاعت امام بود

طلبه حوزوی در سرخه گفت: روح حماسی در میدان های نبرد در خصلت های فردی و زمینه های تربیتی آن امام ریشه داشت. قیام کربلا از نخستین مراحل تا پایان آن، تجلی گاه شجاعت امام بود.
کد خبر: ۹۳۷۳۷۷۸
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ مجلس روضه ابا عبدالله الحسین (ع) به همت بسیجیان حلقه شهید علی اکبر ابراهیمی در پایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) سرخه با سخنرانی زهرا مهدوی نژاد طلبه حوزوی و سرمربی حلقات صالحین برگزار شد.

زهرا مهدوی نژاد در جمع بسیجیان با اشاره به ویژگی ها و منش امام حسین (ع) اظهار کرد: دلاوری و بی باکی برای مقابله با دشمن و هراسیدن از خطرها و اقدام های دشوار یکی از مهم ترین ملکات اخلاقی است که در حسین بن علی علیه السلام و یاران شهیدش و آزادگان اهل بیت علیهم السلام جلوه گر بود.

او افزود: روح حماسی در میدان های نبرد در خصلت های فردی و زمینه های تربیتی آن امام ریشه داشت. قیام کربلا از نخستین مراحل تا پایان آن، تجلی گاه شجاعت امام بود.

طلبه حوزوی بیان داشت: امام حسین (ع) با مسکینان و مستمندان می نشست و می گفت: «خداوند، اهل کبر و مستکبران را دوست ندارد». یک روز بر چند کودک گذر کرد که سرگرم خوردن یک قطعه نان بودند. بچه ها از امام خواستند تا با آنها هم غذا شود. امام با لطف و مهربانی، دعوت اطفال را پذیرفت و با آنها هم غذا شد. آن گاه بچه ها را با خود به خانه برد و آنها را از غذا سیر کرد و به آنها لباس پوشانید. سپس فرمودند: این کودکان، از من سخاوتمندترند؛ زیرا آنها هرچه داشتند، بذل کردند، ولی من بخشی از مال خویش را بخشیدم.

مهدوی نژاد اذعان کرد: نماز از عالی ترین نمونه های معنوی پیوند با خدا و برترین جلوه های ذکر خدا است. این ارتباط معنوی در مبارزه و جهاد نیز، به مجاهد راه خدا روحیه می بخشد، چنان که حضرت علی علیه السلام در جنگ صفین به یکی از یاران خود گفت: «برای نماز با این قوم می جنگم». امام حسین علیه السلام نیز از اقامه کنندگان نماز است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار