خبرهای داغ:
وزیر بهداشت: از فردا تمام دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله می‌توانند واکسن کرونای خود را دریافت کنند.
کد خبر: ۹۳۷۳۷۸۹
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس مطالعات علمی و تصمیمات کمیته علمی وزارت بهداشت، قرار شد از فردا در تمام مراکز واکسیناسیون کشور دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن دریافت کنند. 

عین اللهی بیان کرد: بر اساس میزان واکسن‌های موجود در کشور کار واکسیناسیون دانش آموزان را آغاز خواهیم کرد و در مرحله بعدی هم کودکان ۷ تا ۱۲ سال واکسینه خواهند شد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه به تمام مراکز اعلام شده تا برای دانش آموزان حق تقدم قائل شوند بیان کرد: برای بازگشایی مدارس لازم است هر دو دز واکسن تزریق شود و توصیه می‌کنیم از فردا دانش آموزان به مراکز تزریق مراجعه کنند. 

وی گفت: واکسنی که مطالعه شده و به تایید رسیده در حال حاضر واکسن سیوفارم است که به این رده سنی تزریق می‌شود. 

عین اللهی افزود: پایگاه‌های واکسیناسیون در کشور ۳۰ درصد افزایش یافته و اکنون هزار و ۹۰ واحد تجمیعی در کشور ایجاد شده است و این اختیار به استان‌ها داده شده که هر استانی با توجه به تعداد مراکز و تعداد تزریق‌های روزانه بتوانند محدودیت سنی برای تزریق را بردارند. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: تاکنون در کشور ۴۲ میلیون نفر واکسن دریافت کرده اند، این در حالی است که تا پایان تیرماه امسال فقط پنج میلیون نفر واکسن زده بودند. 

عین اللهی گفت: واکسن به معنای پایان کرونا نیست و همه افراد واکسینه شده حتما باید ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها