هنرمندان ایلام پوستر با موضوع دفاع مقدس خلق می کنند

مدیر حوزه هنری ایلام از آغاز بکار کارگاه سه روزه خلق پوستر در مرکز استان خبر داد و گفت: هنرمندان تجسمی استان با شرکت در این کارگاه آثار هنری با موضوع دفاع مقدس خلق می کنند.
کد خبر: ۹۳۷۳۹۹۸
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد علی قاسمی " مدیر حوزه هنری ایلام "  افزود: این کارگاه در آستانه هفته دفاع مقدس و کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام توسط واحد هنرهای تجسمی برگزار می شود.

وی ادامه داد: آموزش این کارگاه از امروز به مدت سه روز ادامه داشته را استاد مجتبی مجلسی از هنرمندان برحسته تجسمی کشور انجام می دهد.

قاسمی، موضوع آثار این کارگاه را ایلام، مهد پایداری و پایتخت خادمان حضرت اباعبدالله(ع) عنوان کرد و یادآور شد: به سه اثر برگزیده تپلید شده در این کارگاه ۱۰ میلیون ریال هدیه نقدی اهدا خواهد شد.

مدیر حوزه هنری ایلام با اشاره به در پیش بودن کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام، تولید آثار فاخر فرهنگی، هنری در زمینه هایی نظیر چاپ کتاب و موسیقی را از جمله فعالیت های این مرکز به عنوان دبیر تولید آثار فاخر فرهنگی، هنری عنوان کرد.

جشنواره فرهنگی، هنری ویژه کنگره سه هزار شهید ایلام برگزار می‌شود.

عبدالحسین رحمتی  افزود: این جشنواره به همت ارشاد اسلامی به عنوان کمیته فرهنگی و تولیدات هنری کنگره ملی سرداران و سه هزار شهید استان ایلام طی روزهای آینده برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشنواره در چهار بخش شامل تئاتر خیابانی، شعر، نقاشی کودکان و خوشنویسی خواهد بود که همه با محوریت شهدا و دوران دفاع مقدس هستند.

معاون هنری  و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام یادآور شد: برنامه های این جشنواره در آستانه بزرگداشت هفته دفاع مقدس با برگزاری تاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس اغاز خواهد شد.

رحمتی به بخش خوشنویسی این جشنواره اشاره کرد و گفت: این بخش خوشنویسی آثار هنرمندان با موضوع وصیت نامه شهدای استان ایلام خواهد بود.

وی به دیگر فعالیت های این اداره کل در آستانه کنگره ملی سرداران و سه هزار شهید استان اشاره کرد و افزود: به همین منظور ۳۰ عنوان کتاب با موضوع شهدای استان و دفاع مقدس به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال از نویسندگان استان خریداری شده است.

همچنین از برگزاری ۳۰ برنامه شب های شعر و خاطره با محوریت سرداران و سه هزار شهید استان توسط اداره کل خبر داد.

کنکره ملی سه هزار شهید استان ایلام اذرماه سال جاری برگزار می شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار