خبرهای داغ:

صلح و سازش پرونده نزاع با ۴ کشته و ۱۶ زخمی در اهواز

رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: نزاع بین ۲ طایفه در اهواز که ۴ نفر کشته و ۱۶ نفر زخمی در پی داشت، منتهی به صلح و سازش شد.
کد خبر: ۹۳۷۴۰۹۸
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
علیرضا باوی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مهر ماه سال گذشته نزاع بزرگی بین ۲ طایفه بر سر املاک رخ داد که متاسفانه منجر به کشته شدن ۴ نفر و زخمی شدن ۱۶ نفر از طرفین شد و تشدید اختلافات و سلب امنیت را در پی داشت.

وی افزود: با ورود به موقع اعضا شورای حل اختلاف ویژه عشایر و ستاد صبر و استفاده از ظرفیت سران طوایف، معتمدین و بزرگان و برگزاری بیش از ۳۰ جلسه ظرف این یک سال با بزرگان و ریش سفیدان طرفین، خوشبختانه تلاش‌ها و زحمات این عزیزان به نتایج مطلوبی رسید و زمینه را برای مصالحه بین این ۲ طایفه فراهم نمودند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و کوشش‌های اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر و ستاد صبر، سران طوایف، معتمدین و بزرگان در فراهم نمودن زمینه اصلاح ذات البین بین این ۲ طایفه، بیان کرد: در مراسمی با حضور مسئولین قضایی، انتظامی، اجرایی، اعضاء ستاد صبر و شورای حل اختلاف ویژه عشایر، بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین، سران طوایف استان، این ۲ طایفه با تبادل رضایت نامه بعد از یکسال با هم مصالحه کردند و در این مراسم هم قسم شده اند که اختلافات و کدورت‌های بین هم را تبدیل به دوستی و برادری کنند.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که استان در زمینه صلح و سازش دارد و همچنین با استفاده از ظرفیت معتمدین، مصلحین، سران عشایر، بزرگان و خیرین در ۶ ماهه نخست امسال ۳۲ پرونده بسیار مهم با موضوعات قتل، نزاع‌ها و درگیری‌های بزرگ منتهی به صلح و سازش شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها