خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان حمیدیه خبر داد

آبرسانی به ۸ روستای حمیدیه/ به ۴۳ روستا خسارت وارد شد

امام‌جمعه شهرستان حمیدیه با اشاره به آبرسانی به هشت روستای این شهرستان گفت: معضل تنش آبی در خوزستان باعث شده تا ۴۳ روستای مسیر کرخه خسارت‌های جدی در همه ابعاد ببینند.
کد خبر: ۹۳۷۴۱۰۲
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۶
حجت‌الاسلام سعید لفته پور در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج به مسئله تنش آبی در استان خوزستان اشاره و اظهار کرد: دامداران و کشاورزان شهرستان حمیدیه اعتقاد به خسارات بیشتری بر اثر کم‌آبی دارند که این امر توسط جهاد کشاورزی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه به ۸ روستا با ۱۷ تانکر و ۴۸۵ سرویس آبفا و ارتش و سپاه آب‌رسانی شد، افزود: همچنین از ستاد اجرایی فرمان امام و مجموعه وزارت دفاع در مجموع ۱۷ تانکر برای آب‌رسانی به روستا‌های شهرستان حمیدیه اختصاص داده شد.

امام‌جمعه شهرستان حمیدیه از ارسال مخازن آب ۵۰۰ - ۱۰۰۰ لیتری به‌وسیله مؤسسات خیریه به روستاییان اشاره کرد و گفت: بحث تنش آبی در استان خوزستان از ۲۰ فروردین‌ماه تا سوم مردادماه امسال رخ داد که در مردادماه این معضل به اوج خود رسید.

لفته پور بیان کرد: بسته شدن رودخانه کرخه بر ۴۳ روستا باعث خسارات جدی مادی - معنوی بر کشاورزان، دامداران، صیادان و پرورش‌دهندگان ماهی، مرغداران و دام‌های سبک و سنگین شده است که دشمنان از این بی‌تدبیری مسئولان سوءاستفاده و تحرکاتی را ایجاد کردند که در نتیجه آسیب‌هایی در برخی شهرستان‌های خوزستان وارد شد.

وی با بیان اینکه مسئولان درباره پرداخت خسارت مزارع کشاورزی و احشام به مردم وعده‌های زیاده داده بودند، تصریح کرد:، اما روند ثبت تلفات به‌صورت خیلی کُند صورت می‌گرفت و این در حالی است که مردم لحظه‌شماری می‌کردند تا خسارت‌هایشان جبران شود.

امام‌جمعه شهرستان حمیدیه گفت: میزان سطح زیر کشت روستا‌های دارای تنش آبی در حوزه شبکه آب‌رسانی ۸ هزار هکتار و در حوزه رودخانه ۶ هزار هکتار است که در مجموع روستا‌های دارای تنش آبی به میزان ۱۴ هزار هکتار سطح زیر کشت خسارت دیده‌اند که باید خسارتشان جبران شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها