خبرهای داغ:

از مراسم عزاداری تا خاطره گویی دوران دفاع مقدس در پایگاه حضرت رقیه (س) سرخه

همزمان با ماه صفر مراسم سوگواری حسینی و نزدیک شدن به هفته دفاع مقدس برنامه خاطرگویی در پایگاه حضرت رقیه (س) سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۴۱۱۸
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ مراسم سوگواری و عزاداری حسینی به همت پایگاه حضرت رقیه (س) ویژه حلقه نوجوانان شهید جمال با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فضای باز با مداحی احمد ادهم و قرائت زیارت پر فیض عاشورا برگزار شد.

همچنین با نزدیک شدن به هفته شکوهمند دفاع مقدس برنامه خاطره گویی از آن دوران با حضور حسین کلامی از رزمندگان در جمع نوجوانان حلقه شهید جمال انجام شد.

حسین کلامی در جمع بسیجیان اظهار کرد: تاریخ دفاع مقدس سرشار از رشادت‌هایی است که رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل انجام داده‌اند.

او افزود: دفتر خاطرات تک تک شهدای هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه زندگی آنان برای نسل امروز و فردا درس ایستادگی، استقامت، گذشت، خودسازی، ایثار، مقاومت، ولایت پذیری، عزت، استقلال و آزادی است.

رزمنده 8 سال دفاع مقدس بیان داشت: ممکن است سوال‌هایی که در ذهن جوانان امروزی نقش می‌بندد این است که چرا شهدا رفتند و جاودانه شدند؟ چرا دوران دفاع مقدس ما، مقدس شد؟ و حال رسالت و وظیفه نسل امروز در قبال شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و در درجه نخست خانواده‌های معزز آنان چیست؟

کلامی عنوان کرد: بی شک؛ شهدا جان خویش را فدا کردند، تا ارزش‌های ناب اسلامی زنده بماند و به تعبیر قرآن شهدا در راه مقدس که همان" فی‌سبیل الله" است، کشته شدند، تا اسلام، قرآن و حدیث حفظ گردد. و به دیگر سخن، یکی از ویژگی‌هایی که قرآن کریم برای شهیدان ذکر کرده است، مساله حیات و زنده بودن آنهاست و در این راستا، در سوره مبارکه بقره، آیه ۱۵۴ بر اهمیت این امر تاکید شده است. (و کسانی را که در راه خدا کشته می‏‌شوند مرده نخوانید بلکه زنده‏‌اند ولی شما نمی‏‌دانید.)

او خاطرنشان کرد: به همین اعتبار، شهدای هشت سال دفاع مقدس کشورمان نیز با نثار جان خود و با الگوگیری از مکتب عاشورا و قیام امام حسین (ع)، موجب حفظ و احیای فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) شدند، به طوری که عزت و اقتدار امروز ملت ایران در عرصه‌های مختلف به خاطر ثمره خون شهداست.

رزمنده 8 سال دفاع مقدس در خاتمه خاطراتی از آن دوران بیان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار