زنجان - مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان بر همراهی سپاه انصارالمهدي(عج)با مردم و کادر درمان تا ریشه‌کن شدن کرونا اشاره كرد.
کد خبر: ۹۳۷۴۱۲۱
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
حجت الاسلام محرمعلی شیرمحمدی در گفت و گو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با بیان اینکه امروزه جهان در گیر بیماری منحوس کرونا است، اظهار داشت: مراکز بهداشت و درمان کشور و مدافعان سلامت خدمات خوبی در این دوران سخت ارائه داده اند.
 
همراهی سپاه انصارالمهدي(عج) با مردم و کادر درمان تا ریشه‌کن شدن کرونا

وی با بیان اینکه از روز‌های اولیه شیوع ویروس کرونا، سپاه پاسداران در راستای مقابله با این ویروس منحوس پای کار بوده است، تصریح کرد: همچنین خیرین و بسیجیان در تسریع مقابله با کرونا نقش مهمی را ایفا کرده اند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به جایگاه دعا و مناجات در دوران بیماری و شرایط سخت، عنوان کرد: در روایت آمده است هدف از دعا فقط برآورده شدن حاجت نیست، بلکه جلب توجه الهی و گفتگو با خداست، لذا در میان تمام عبادات نماز، روزه، حج، جهاد، از دعا با عنوان مغز عبادت یاد شده است، چنانچه طبق فرمود: ه پیامبر اکرم (ص) "دعا مغز عبادت است و با وجود دعا هیچ کس هلاک نمى‌شود".

این مسئول با اشاره به آیه قرآن (وَقَالَ رَبُّکُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِی سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِینَ و خدای شما فرمود که مرا با (خلوص دل) بخوانید تا دعای شما مستجاب کنم، آنان که از دعا و عبادت من اعراض و سرکشی کنند زود با ذلت و خواری در دوزخ شوند)، بیان کرد:دعا و مناجات با خداوند متعال موجب آرامش روحی و استجابت خواسته انسان می‌شود.

حجت الاسلام شیرمحمدی با اشاره به آیه (الدُّعَاءُ یَرُدُّ الْقَضَاءَ وَ قَدْ أُبْرِمَ إِبْرَاماً، عا قضا را رد می‎کند اگر چه ثبت و ضبط شده باشد دعا اگر چه تقدیر تو ثبت و ضبط شده باشد با این حال اگر دعا کنی خداوند آن را عوض می‎کند)، تاکید کرد: دعا، استغفار، توبه تقدیر و سرنوشت انسان را تغییر می‌دهد.

وی با بیان اینکه از دیرباز ائمه معصومین (ع) انسان‌ها را در زمان گرفتاری و بلا به دعا و مناجات با پروردگار دعوت می‌کردند، اظهار داشت: اگر دعا با خلوص نیت و توبه از اشتباهات و گناهان باشد مستجاب و بلا، گرفتاری وبیماری را برطرف می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه خداوند متعال خطاب به بندگان خود می‌گوید (قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ (ای رسول رحمت) بدان بندگانم که (به عصیان) اسراف بر نفس خود کردند بگو: هرگز از رحمت (نامتناهی) خدا ناامید نباشید، البته خدا همه گناهان را (چون توبه کنید) خواهد بخشید، که او خدایی بسیار آمرزنده و مهربان است)، عنوان کرد: این وعده خداوند متعال است که در توبه و استغفار همیشه بر روی بندگان باز و خداوند رحیم و بخشنده می‌باشد.

وی تاکید کرد: گریه بهترین ابزار برای تقرب و رسیدن به خداوند است همانطور که حضرت علی (ع) می‌فرماید: خدایا من در درگاه تو وسیله و اسلحه به غیر از گریه ندارم.

حجت الاسلام شیرمحمدی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: طبق فرمایش رهبری در این ایام بهتر است همه دست به دعا بردارند و استغفار کنند تا این بیماری به لطف پروردگار متعال از کشور ریشه کن شود.

وی ادامه داد: خواند آیه‌ی ۷ دعای صحیفه سجادیه، دعای کمیل، دعای فرج می‌تواند اضطراب و استرس را در وجود انسان کم کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی زنجان در پایان با بیان اینکه زمان دعا کردن باید باور به استجابت آن داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ایمان داشتن به پروردگار متعال و باور داشتن به اینکه اشیا اسباب و پروردگار متعال مسبب اسباب است، می‌توان بر مشکلات فائق آمد.
ارسال نظرات