خبرهای داغ:
همدان-فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه حدود ۷۰۰ برنامه در استان با شعار «ما مقتدریم» طی هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده است، گفت: نیروهای مسلح، سپاه و بسیج در سال ۱۴۰۰ این شعار را به اثبات رساندند.
کد خبر: ۹۳۷۴۳۳۸
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸

برگزاری ۷۰۰ عنوان برنامه طی هفته دفاع مقدس در استان همدان/بهره‌برداری از۵۳ پروژه محرومیت‌زدایی در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مظاهر مجیدی امروز در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تسلیت ایام ماه صفر با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، اظهار داشت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال تحت تاثیر این ماه عزیز است و امیدواریم که بتوانیم بهره کافی را از این ماه به ویژه اربعین ببریم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما دو مقطع حساس را پشت سر گذاشته است، گفت: دوران پیروزی انقلاب مقطع به یاد ماندنی است و مقطع دفاع مقدس نیز با انقلاب اسلامی برابر است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به تأثیر حضور مردم در دوران دفاع مقدس ابراز داشت: اگر مردم در دوران دفاع مقدس حضور پیدا نمی‌کردند نظام با چالش مواجه می‌شد.

وی با بیان اینکه پیروزی حاصل از جنگ دفاع مقدس با حضور مردم رقم خورد، عنوان کرد: مقطع ۸ ساله جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را باید مانند تاریخ عاشورا به تکرار مرور کنیم و سینه به سینه حماسه‌های اتفاق افتاده را برای نسل‌های جدید عنوان کرد.

سردار مجیدی با بیان اینکه بازگویی نسل به نسل تاریخ حماسه عاشورا دلیل ماندگاری عاشورای حسینی است، گفت: باید تاریخ دفاع مقدس را نیز با چنین نگاهی مرور کرد تا بتوانیم این حماسه را ماندگار کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به دلیل حماسه‌های اتفاق افتاده بسیار با هم عجین هستند، گفت: استکبار به دنبال مهار یا انحراف انقلاب اسلامی است و بعد از انقلاب اسلامی تا جنگ تحمیلی به توطئه‌های بسیاری دست زد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه در این دوران احزاب و گروه‌ها و افراد بیگانه در کشور اقدام به درگیری‌های خیابانی می‌کردند، با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر می‌خواهید تاریخ انقلاب را بهتر درک کنید دهه شصت را مطالعه کنید، عنوان کرد: یکی از دلایل اهمیت مطالعه این دهه اتفاقات رخ داده این دهه است.

وی با تاکید بر اینکه استکبار از درگیری‌های احزاب و گروه‌ها نتیجه نگرفت و گزینه جنگ نظامی را انتخاب کرد، گفت: استکبار جهانی با تمام توان در تاریخ ۳۱ شهریور به کشور ما حمله کرد.

سردار مجیدی با بیان اینکه رژیم بعث عراق به تنهایی وارد عمل نشد و از جهت نیروی انسانی از لحاظ عِده و عُده از ۱۱ کشور حمایت می‌شد، تصریح کرد: کشورهای حامی عراق در بحث اطلاعاتی، اخبار جنگ را از طریق ماهواره‌ها و تجهیزات نظامی رصد می‌کردند به همین علت است که ما بر این باوریم که جنگ، جنگ نابرابری بود.

* نقش امام خمینی(ره) در مهار و پشتیبانی جنگ بسیار تعیین کننده بود

وی نقش امام خمینی(ره) را در مهار و پشتیبانی جنگ بسیار تعیین کننده دانست و گفت: امام خمینی (ره) در ابتدای جنگ با خطابه خود مردم را به آرامش دعوت کرد و فرمود دزدی آمده سنگی انداخته که باید مشکل را برطرف کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه بیان اینکه امام (ره) تسکینی برای همه از جمله فرماندهان و مردم بود و مردم پای جنگ آمدند، گفت: در اصول جنگی اصطلاحی وجو دارد که می‌گوید اگر جنگی اتفاق می‌افتد باید توان نیروی عمل کننده نسبت به نیرویی که به آن تهاجم شده سه به یک باشد که عراقی‌ها این توان را پیدا کرده بودند و ما توان نظامی برای برخورد با عراق را نداشتیم.

وی افزود: آن چیزی که در محاسبات کلاسیک دیده نمی‌شود این است که آن کسی که انقلاب اسلامی را هدایت کرد نقش تعیین کننده برای ادامه مقاومت مردم در برابر استکبار دارد و جملات حضرت امام (ره) عامیانه پسند و همه فهم بود و مردم را همراه کرد،

سردار مجیدی با اشاره به دوران ۸ سال جنگ تحمیلی گفت: کشور عراق در مرحله اول به ما تهاجم کرد و مقداری از خاک ما را تصرف کرد؛ در مرحله دوم ما بودیم که باید در مقابل دشمن بایستیم و آنها را متوقف کنیم و در مرحله سوم برنامه‌های عملیاتی را بین نیروهای مردمی، بسیج، سپاه و ارتش به صورت مشترک برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه تاریخ ما یک تاریخ پر حماسه است، گفت: مردم  ایران به خصوص استان همدان نقش به سزایی در جنگ تحمیلی داشتند و ما بیش از ۸ هزار نفر شهید داده‌ایم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار در جنگ گفت: شهید همدانی، شهید شهبازی، شهید قهاری، شهیدان حاجی بابایی و ... که تقدیم انقلاب اسلامی کردیم نقش تعیین کننده‌ای را در لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) داشتند.

وی گفت: امروز که بیش از ۴۰ سال از جنگ تحمیلی می‌گذرد در راستای گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس در سطح کشور و استان همدان برنامه‌هایی در حال برنامه‌ریزی است.

سردار مجیدی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی موجود شاید نتوانیم مانند سال‌های گذشته برنامه‌هایی مانند رژه و برنامه‌های عمومی را با حضور مردم برگزار کنیم، گفت: سعی کرده‌ایم تا آنجایی که امکان دارد برنامه‌هایی را پیش بینی کنیم تا توانسته باشیم وظیفه خود را ادا کرده باشیم.

وی با اشاره به روز شمار هفته دفاع مقدس گفت: چهارشنبه ۳۱ شهریور روز اول از هفته دفاع مقدس با عنوان «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت» نامگذاری شده است که از یک میلیون ایثارگر پیشکسوت دفاع مقدس با حضور ریاست محترم جمهوری تجلیل خواهد شد که در استان نیز این مراسم را برگزار می‌کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه پنجشنبه روز دوم هفته دفاع مقدس با عنوان «شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخر آفرینی سربازان» است، ابراز داشت: برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در این روز، تمام مزار شهدا در سطح استان غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.

وی با بیان اینکه سومین روز این هفته با عنوان «معنویت، زنان، خانواده و سلامت» نامگذاری شده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه در بحث سلامت شهدایی را تقدیم انقلاب کرده‌ایم در این روز از خانواده سه شهید مدافع سلامت تجلیل می‌شود.

سردار مجیدی عنوان کرد: روز شنبه چهارمین روز از هفته دفاع مقدس نیز با عنوان «ولایت مداری، جوانان علم و دانش و پژوهش» نامگذاری شده است که در این روز از دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب فعال در عرصه علم و فناوری تجلیل می‌شود که یکی از موضوعات گام دوم انقلاب است.

وی با بیان اینکه یکشنبه پنجمین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان «دفاع همه جانبه، پشتیبانی‌های مردمی و اصناف» است، ابراز داشت: به مناسبت این روز نیز برنامه‌هایی برای نشان دادن نقش اصناف و بازاریان که پشتیبان اصلی جنگ بودند در سطح استان برگزار می‌شود که با روز پدافند غیرعامل همزمان شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه دوشنبه ششمین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان «وحدت ملی، بصیرت، دشمن شکنی و استکبارستیزی» است، گفت: این روز با سالروز حصر آبادان مصادف است که از فرماندهان دفاع مقدس در این روز  تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه سه شنبه هفتمین روز هفته دفاع مقدس با عنوان روز «نیروهای مسلح، بسیج، جهادگران، عشایر و پیشمرگان کُرد مسلمان» نامگذاری شده است که برنامه‌ی با عنوان تجلیل از دلاورمردان نیروی‌های مسلح در سطح استان پیش‌بینی شده است، افزود: چهارشنبه آخرین روز از هفته دفاع مقدس نیز با عنوان «فرماندهان، عزت‌مداران، حماسه آفرینان» است که نکوداشت فرماندهان دفاع مقدس است.

سردار مجیدی با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ برنامه در سطح بسیج و سپاه استان با شعار «ما مقتدریم» طی هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده است، ابراز داشت: نیروهای مسلح، سپاه و بسیج در سال ۱۴۰۰ این شعار را به اثبات رساندند.

* سوخت‌رسانی به لبنان توسط نیروهای نظامی ایران از مصادیق شعار «ما مقتدریم» است

وی با اشاره به اقدام ناوگان گروه ۷۵ ارتش جمهوری اسلامی که توانست حدود ۴۵ هزار متر به آن سوی مرزها برود و با اقتدار ماموریت خود را انجام دهد، تصریح کرد: این اقدام به معنی اقتدار، قدرت و مهندسی کردن در نظام جهانی است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان سوخت‌رسانی به لبنان توسط نیروهای نظامی ایران را از مصادیق این شعار دانست و گفت: این شعار بسیار با ارزش است و امیدواریم در دولت جدید بر این اقتدار در کشور بیفزائیم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته دیدار با ائمه جمعه با عنوان بیعت با رهبری است که در سطح استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، گفت: در طول این هفته ۳۰۰ نشست بصیرتی در سطح استان با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

سردار مجیدی با بیان اینکه غبارروبی مزار شهدا در ۱۰۰ گلزار شهدا در سطح استان برگزار خواهد شد، افزود: سعی کرده‌ایم امسال از فضای مجازی استفاده بیشتری داشته باشیم که یکی از برنامه‌هایی که بیشتر به صورت مجازی بعد از هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود بزرگداشت سالگرد شهید «حاج حسین همدانی» است که در ۱۵ مهرماه بر سر مزار این شهید با حضور دو مهمان کشوری برگزار خواهد شد.

وی با تشریح برنامه بزرگداشت سالگرد شهید حاج حسین همدانی گفت: این برنامه از طریق صدا و سیما و ارتباط گیری با استان‌هایی که سردار همدانی نقش‌آفرینی کرده است برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در سطح استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: در ۷۰۰ بخش و روستا فضاسازی با نگاه دفاع مقدس صورت می‌گیرد.

*برگزاری ۱۰۰ یادواره شهید طی هفته دفاع مقدس

وی با بیان اینکه رژه موتورسواری در سطح تمام شهرستان‌ها اجرا خواهد شد، گفا: برنامه یادواره شهدا که مدتی تعطیل شده بود در هفته دفاع مقدس اجرایی شده و حدود ۱۰۰ یادواره شهید پیش‌بینی شده که در شهرستان‌های تویسرکان و کبودراهنگ به صورت شهرستانی و ویژه برگزار می‌شود.

سردار مجیدی افزود: با توجه به اینکه هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس مقارن است، زنگ مقاومت در مدارسی که به صورت حضوری شروع به کار خواهند کرد زده خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه تا ماه قبل حدود ۳۶۷ هزار بسته معیشتی فراهم و در بین جامعه هدف و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد، عنوان کرد: ارزش ریالی این بسته‌ها ۲۰۷ میلیارد تومان بود.

*توزیع ۶ هزار بسته معیشتی در هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: حدود ۶ هزار بسته معیشتی نیز در هفته دفاع مقدس به جامعه هدف و مبتلایان کرونا و آسیب دیده‌ها واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه سپاه سعی کرده است مراکز تزریق واکسن را بیشتر کند که باید از مجموعه درمانی استان تشکر کنیم، گفت: به همت سازمان بسیج دانشجویی نیز مرکز واکسیناسیون در دانشگاه بوعلی راه اندازی شده است.

سردار مجیدی با بیان اینکه تا امروز ۶۴ مرکز واکسیناسیون فعال شده است و امیدواریم این عدد را به 100 برسانیم، ابراز داشت: با توجه به اینکه با دستور وزیر بهداشت شرط سنی برداشته شده است با تلاش بیشتر جز استان‌هایی خواهیم بود که توانسته در کمترین زمان بیشترین واکسیناسیون را انجام دهد.

وی با بیان اینکه سپاه تعداد ۲۰۰ کپسول اکسیژن تهیه و در اختیار شبکه درمان و خانواده‌های نیازمند قرار داده است، با اشاره به اقدامات سازمان بسیج سازندگی گفت: توسط افراد خیر ۱۱ پروژه آب‎رسانی به سرانجام رسیده است که در هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه حدود ۴۱ پروژه دیگر در سه دهستان خزل نهاوند، پیشخور فامنین و دهستان مهربان کبودراهنگ به اتمام رسیده است، عنوان کرد: در مجموع ۵۳ پروژه در بحث محرومیت‌زدایی و سازندگی خواهیم داشت.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۷۶۷ صندوق قرض الحسنه گفت: حدود ۱۹ میلیارد تومان اعتبار موجود این صندوق‌ها است.

سردار مجیدی اظهار داشت: حدود ۳۵ هزار نفر اعضای این صندوق‌های قرض الحسنه هستند که توسط این صندوق‌ها ۸ هزار و ۱۳۸ شغل ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این است که از گروه‌های جهادی در سطح استان استفاده کنیم، گفت: این گروه‌ها در بیش از یک هزار گروه جهادی سازماندهی شده‌اند که در زمینه‌های مختلفی مانند عمرانی، آموزشی، درمانی و ... فعالیت دارند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه عموم برنامه‌های هفته دفاع مقدس در قالب کنگره شهدا که یکی از برنامه‌های فرهنگی استان است، انجام خواهد شد، با اشاره به برنامه‌های اقشار ۲۰ گانه سپاه انصارالحسین(ع) تاکید کرد: سعی کرده‌ایم هفته دفاع مقدس را مردمی اجرا کنیم که به طور قطع تاثیرپذیری آن بیشتر خواهد شد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید «حاج میرزا سلگی» با اشاره به رشادت‌های این شهید والامقام در عملیات مرصاد عنوان کرد: ما در عملیات مرصاد ۱۴۳ شهید تقدیم کرده‌ایم که حاکی از نقش پررنگ استان همدان بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات