فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۲۶ عنوان برنامه در قالب ۶۳ ریز برنامه در هفته دفاع مقدس خبرداد.
کد خبر: ۹۳۷۴۶۳۸
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد؛ سرهنگ پاسدار صادق عرفانی مقدم در نشست با خبرنگاران گفت؛ در آستانه چهل و یکمین سالروز دفاع مقدس هستیم این هفته  از ۳۱ شهریور آغاز می شود و تا هشتم مهرماه ادامه دارد.

وی بیان کرد؛  دوران دفاع مقدس یاد آور بزرگی و شکوه ملت ایران و بزرگ مردانی است که در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و از کشور خود جانانه دفاع کردند.

عرفانی مقدم افزود؛ آمریکا به طور مستقیم و بیش از ۳۰ کشور جهان به طور غیر مستقیم از دشمن بعثی عراق حمایت مادی و تسلیحاتی کردند و در حالی که انقلاب اسلامی تازه شکل گرفته بود جنگی نابرابر را علیه ایران راه اندازی کردند اما با این وجود با از خودگذشتگی رزمندگان حتی یک وجب از خاک ما به دشمن واگذار نشد.

 فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت؛  دفاع مقدس  از برهه های فراموش نشدنی در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی است زیرا قشرهای مختلف مردم با تمام ظرفیت ها در مقابل دشمن بعثی ایستادگی کردند .

سرهنگ عرفانی مقدم ادامه داد؛ نمونه بارز آن عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد بودند که در عملیات بازی دراز با اسلحه شخصی به نبرد با دشمن رفتند و جانانه جنگیدند تا خاک و ناموس این کشور بدست دشمن بیگانه نیفتد.

وی با اشاره به اینکه آسایش، آرامش و سلامتی امروز خود را مرهون ایثارگری شهدا و رزمندگان دفاع مقدس هستیم،  گفت؛ باید با فرهنگ سازی سیره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راه آنها را ادامه دهیم .

فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد؛  فرهنگ ایثار و شهادت با گذر زمان کمرنگ نشده بلکه روز به روز پویاتر می شود و مصداق آن جوانانی است که به عنوان مدافع حرم در سوریه و لبنان و ... در برابر داعش و گروه های تکفیری و تروریستی به نبرد می پردازند.

وی ابراز داشت؛  هزینه کردن در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزشهای دفاع مقدس نوعی سرمایه گذاری برای نسل های آینده است.

 این فرمانده یکی از اهداف دشمن در جنگ نابرابر تحمیلی را شکست انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت؛ با توجه به اینکه انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود کشورهای غربی در پشت پرده صدام را علم کردند تا ایران را از پای درآورد اما رشادت های رزمندگان اسلام  در هشت سال جنگ تحمیلی توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی ابراز داشت ؛ به عنوان پاسداران و بسیجیان باید در دو جبهه سخت و نرم رسالت خود را به خوبی انجام دهیم هر چند در بخش سخت دشمن کاری از پیش نمی برد اما در جبهه نرم که خاکریز دشمن مشخص نیست باید کاملا هوشیار بود.

سرهنگ عرفانی مقدم افزود؛  دشمن امروز باورها و اعتقادات مردم ایران را نشانه گرفته است و تنها راهی که می تواند به ما ضربه وارد کند را همین موضوع قلمداد می کند که در برابر این کار نیز باید اقدامات مناسب و تاثیرگذار را در دستور کار قرار دهیم.

وی به نقش ممتاز عشایر در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت؛  بنابه فرموده امام خمینی ره؛ عشایر ذخایر انقلاب هستند، و امروز نیز ۲۰ درصد گوشت و بخش زیادی از مواد لبنی مورد نیاز کشور را تامین می کنند.

 فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به تشریح برنامه های این نهاد به مناسبت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود؛  در هفته دفاع مقدس امسال ۲۶ عنوان برنامه در قالب ۶۳ ریز برنامه در مناطق مختلف استان اجرا می شود.

وی بیان کرد؛  امروز در مراسمی از ۲۵۰ رزمنده و ایثارگر دوران دفاع مقدس که کمتر از شش ماه حضور در جبهه دارند در شهرستان مارگون تجلیل خواهد شد.

سرهنگ عرفانی مقدم افزود؛  برگزاری رژه خودرویی در مارگون، برگزاری یادواره شهدا در سه حوزه مقاومت،  تشکیل کمیته هایی در سطح نواحی و حوزه های مقاومت بسیج برای سرکشی از خانواده های شهدا، غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا از جمله برنامه های این هفته است.

وی گفت؛ تجلیل از فرماندهان گردان عشایر، روایتگری در سطح ناحیه و حوزه های مقاومت، سرکشی از جانبازان بستری در بیمارستان اعصاب و روان یاسوج، نذر خون با حضور پاسداران و بسیجیان نیز اجرایی می شود. 

فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت؛  سرکشی از پاسداران رزمنده پیشکسوت و شاغل و تجلیل از سربازانی که پدر آنها رزمنده است نیز در دستور کار است.

وی گفت؛ با توجه به شرایط کرونایی و عدم امکان حضور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی،  در هر سیاه چادر عشایر پویش" هرچادر یک حسینیه " راه اندازی و دعای زیارت عاشورا به صورت دسته جمعی و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی قرائت خواهد شد.

 خدمات سپاه عشایر به جامعه عشایری و روستایی استان

وی در پایان به تشریح بخشی از خدمات سپاه عشایر استان به جامعه عشایری و روستایی مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت؛ در حال حاضر چند مدرسه توسط سپاه عشایر در مناطق عشایری و روستایی استان در حال احداث است که به زودی تکمیل و به بهره برداری می رسند.

سرهنگ عرفانی مقدم افزود؛  آبرسانی به ۱۵۰ خانوار در مناطق سیلاب کلوار ، توزیع ۱۵ هزار بسته های معیشتی در مناطق روستایی و عشایری استان،  توزیع یکهزار پنل خورشیدی با مشارکت اداره کل امور عشایر و تامین امنیت عشایر در مناطق گرمسیری و سردسیری و در طول کوچ از دیگر خدمات ارایه شده توسط سپاه عشایر استان است.  

وی بیان کرد؛  از ابتدای سال جدید تاکنون ۱۵۰ سری جهیزیه به زوج های جوان عشایری اهدا شده است .

فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود؛ تیم های پزشکی و بهداشتی شامل پزشک عمومی و متخصص و ... (هر تیم ۷۰ نفر ) نیز به مناطق عشایری و کمتر برخوردار استان اعزام و به طور رایگان خدمات ارایه می دهند.

سرهنگ عرفانی مقدم با بیان اینکه ۴۵ واحد منازل مددجویان در مناطق عشایری در هفته دفاع مقدس امسال به بهره برداری می رسد، گفت؛ ۵ واحد نیز در سی سخت در حال ساخت است  که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی ابراز داشت؛  سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد در زمان بحران کم آبی در خوزستان ۵۰ تانکر ذخیره آب با کمک خیرین خریداری و به مردم این استان تحویل داد.

انتهای پیام /

ارسال نظرات