خبرهای داغ:
سرهنگ اصلی بیگی از برگزاری بیش از ۲۴۰ عنوان برنامه در سطح حوزه ها و پایگاه‌های بسیج بمناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۴۶۸۸
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سرهنگ زین العابدین اصلی بیگی در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد افزود: بیش از ۲۴۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در سطح حوزه ها و پایگاه‌های بسیج شهرهای اقبالیه، محمودآباد، چوبیندر، ناصرآباد و بخش‌های کوهین، طارم، الموت شرقی و غربی، رازمیان، معلم کلایه و رجایی دشت اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به علت تقارن اربعین حسینی با هفته دفاع مقدس برنامه های اجرایی این هفته رنگ و بوی حسینی دارد و در همه برنامه ها ذکر مصیبت حضرت ابا عبدالله الحسین هم خواهد بود.

اصلی بیگی یادآور شد: شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما مقتدریم» می باشد که این شعار نیز در تمامی برنامه های این هفته متبلور خواهد شد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین، با اشاره به برنامه های این هفته، افزود: جهت گرامیداشت هفته دفاع مقدس ۲۴۰ عنوان برنامه در نظر گرفته شده گرفته شده است که این برنامه‌ها در قالب، برگزاری، یادواره شهدای شهر اقبالیه، چوبیندر، الموت غربی، طارم و روستای مشکین آباد وحسین آباد، برگزاری رزمایش کمک مومنانه وتوزیع بسته های معیشتی، برگزاری نشست های بصیرتی، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در سطح مدارس، تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، اجرای برنامه های فرهنگی از قبیل سرود انقلابی، طبخ و توزیع غذا در روز اربعین، تجمع بزرگ عزاداران اربعین حسینی، اهدا خون کارمندان ادارات، گردهمایی رزمندگان بخش کوهین باسخنرانی سردار عراقی، افتتاح یادمان شهدای گمنام شهرمعلم کلایه،کوهپیمایی و روایتگری ویژه خواهران بسیجی از جمله برنامه ها در این هفته می باشد.

این مسئول بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی یکبار در دهه ۷۰ در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس درباره اهمیت این مناسبت سخنرانی کردند و با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی افتخار ملت ایران است، فرمودند: در مقایسه با جنگ‌هایی که در دنیا جنبه ملی و میهنی دارد، هنوز قدرشناسی لازم و شایسته‌ای از هشت سال دفاع مقدس ملت ما صورت نگرفته است. واقعیت جنگ تحمیلی تنها به حمله یک کشور علیه کشوری دیگر خلاصه نمی‌شد بلکه مسئله اصلی، تحمیل یک جنگ بین‌المللی علیه ملتی بود که از یک آرمان و حقیقت مقدس دفاع می‌کرد و دلیل آن هم در این است که عارف‌ترین، الهی‌ترین، معنوی‌ترین و محبوب‌ترین فرد در کشور ما یعنی امام راحل و عظیم‌الشأن، فرمانده این جنگ بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به بروز کردن و رشد استعدادهای مردم در میدان جنگ اشاره کردند و ضمن تأکید بر ضرورت انعکاس حقایق معنوی در گزارش جنگ فرمودند: روح شجاعت، فداکاری، تضرع به درگاه پروردگار و روح مناعت در مقابل دیگران از خصوصیات بارز ملت ماست که باید در گزارش جنگی مطرح شود و هنرمندانی که بتوانند حقایق و ریزه‌کاری‌های میدان جنگ را با قلم هنرمندانه خود گزارش کنند کار فوق‌العاده‌ای را انجام داده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها