خبرهای داغ:
پس از گزارش روز گذشته منابع یمنی درباره تسلط ارتش صنعا بر دو ناحیه راهبردی در استان شبوه، رسانه‌ها خبر دادند ارتش و کمیته‌های مردمی صنعا بر یک شهر مهم دیگر در استان مأرب مسلط شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۷۵۳۴۴
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، منابع یمنی، ظهر امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، شهرستان «حریب» در جنوب مأرب را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

پایگاه خبری «المشهد الیمنی» -همسو با دولت مستعفی یمن- در این خصوص گزارش داد که ارتش صنعاء پس از نبردی سنگین با نیروهای دولت مستعفی بر مرکز شهرستان حریب مسلط شده است.

منابع میدانی دو ساعت پیش به این وبگاه خبر دادند که ارتش صنعاء وارد شهرستان حریب شده و همچنان درگیری‌ها در اطراف قلعه راهبردی حریب ادامه دارد. این منابع تأکید کردند که سقوط شهرستان حریب به شدت برای مرکز استان مأرب خطرناک است.

 پس از انتشار این گزارش،‌ شبکه «الجزیره» خبر داد که شهرستان حریب تحت کنترل کامل نیروهای ارتش یمن درآمده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع یمنی،‌ عصر روز گذشته، خبر دادند که ارتش صنعاء موفق شده دو شهرستان راهبردی «بیحان»‌ و «عین» در استان شبوه (جنوب مأرب) را تحت کنترل خود درآورد.

هفته گذشته نیز نیروهای ارتش یمن دو شهرستان مهم «رحبه» و «ماهلیه» در استان مأرب را در قالب عملیات «النصر المبین» آزاد کردند. عملیاتی که پس از ماه‌ها رکود در منطقه، باعث پیشروی محسوسی از سوی نیروهای دولت صنعاء شد.

پیشروی نیروهای یمنی در استان شبوه در حالی صورت می‌گیرد که «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در تاریخ ۱۶ شهریور ماه گفته بود که عملیات‌های نیروهای یمنی افزایش خواهد یافت.

در تاریخ ۲۰ شهریور نیز سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به سخنرانی اخیر سید عبدالملک بدر الحوثی رهبر جنبش انصارالله درباره باز پس گیری تمام مناطق یمن، گفت که ارتش یمن با رهبر انصارالله عهد بسته است که این سخن را عملی کند.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء از سال گذشته میلادی آغاز شده و بیشتر مناطق و شهرهای آن تحت کنترل نیروهای صنعاء درآمده است. 

 مأرب جزء آن دسته استان‌های یمن است که از منابع طبیعی مثل نفت و گاز برخوردار است. نبردها از ماه‌های فوریه و مارس گذشته در این استان (بهمن و اسفند سال گذشته) رو به شدت گذاشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها