صبحگاه مهر ومقاومت در واحد پیشگام بسیج هنرستان‌شهید سالاری یزد

در آستانه بازگشایی مدارس وآغاز هفته دفاع مقدس صبحگاه مهر ومقاومت در واحد پیشگام بسیج هنرستان‌شهید سالاری آموزش وپرورش ناحیه یک برگزار شد
کد خبر: ۹۳۷۵۴۶۹
|
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیات چند از کلام الله مجید مزین وآغازگر این برنامه بود وسرود ملی نوازشگر گوش‌های حضار ومدعوین بود.
در ادامه " امیرچقماقی" مدیریت محترم آموزش وپرورش ناحیه یک خیرمقدم خدمت میهمان عرض کرد واز زحمات حوزه بسیج دانش آموزی تشکر کردکه در برپایی این مراسم نقش بسزایی داشته است. 
در ادامه آیت الله مدرسی امام جمعه بخش محمدآباد یزد به ایراد سخن پرداخت.
آیت الله مدرسی ضمن تقدیر وتشکر از مدیریت وکادر آموزش وپرورش وهنرستان اذهان داشت دفاع مقدس از دو واژه دفاع ومقدس تشکیل شده است دفاع بدین منظور که ما آغاز گر جنگ نبودیم با کسی جنگ ونزاع نداریم، اما اگر کسی بخواهد تعرض کند تا پای جان از کشور ومرز و بوم وآرمانمان دفاع می‌کنیم‌ و مقدس، چون برای ما تقدس دارد به پایش جان‌ها وخون دادیم تا این نهال ارزشمند انقلاب آبیاری شود وما نسبت به دشمن اسلحه وادوات جنگی نداشتیم، اما سلاح ایمان وتوکل داشتیم که همین سلاح مارا پیروز کرد.
مدرسی همچنین افزود: درست است چهل سال از این زمان دفاع مقدس گذشته، اما باید روز به روز پررنگ‌تر و ارزشمندتر شود ویاد وخاطره اش به خوبی بدرخشد.
در ادامه سردار فرهنگ دوست به بیان خاطره از دورانی که خود ایشان مدرسه می‌رفتند بیان کرد  وبرخورد بد معلم‌های زمان شاه بیان کردند، اما دفاع مقدس وحال هوی جنگ وجبهه چنان متغیر کرد و اثرات مثبت داشت که معلم‌های زمان ساواک وبعضا مخالفان نظام را دگرگون ساخت و بسیاری از آن‌ها به جبهه آمدند ودر انجا خدمات ارزنده‌ای ارائه می‌دادند.
بعد از آن فرزند شهید رفیعیان که مربی پرورشی همین هنرستان بود دلنوشته ای را قرائت کرد و توسط آیت الله مدرسی و آقای موحدی رییس کل اداره آموزش وپرورش "خانم امیرچقماقی" و "سرهنگ پاسدار فرهنگ دوست" و "خانم هاشمی" مدیریت مدرسه تجلیل شد.
در ادامه آقای موحدی فرد رییس اداره کل آموزش وپرورش استان یزد به ایراد سخنرانی پرداخت وخطاب به سردار اظهار داشت: دانش آموزان دختر وپسر الان هم همچون دانش آموزان دهه ۶۰ در خط مقدم جنگ هستند با این تفاوت که در جنگ نرم در حاشیه برنامه گروه رزم نوازان نیروی انتظامی آهنگ‌های دفاع مقدس را نواختند.
در پایان از غرفه‌های کار عملی ونقاشی‌های دانش آموزان که به صورت زنده در حال اجرا بود بازدید شد وبه آن‌ها هدیه‌ای اهدا گردید.
درضمن در کنار این برنامه رزمایش مومنانه (لوازم تحریر برای دانش آموزان‌کم بضاعت) نیز از طرف سازمان بسیج دانش آموز وحوزه شهدای دانش آموز تدارک دیده شده بود. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار