خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آوج
حجت الاسلام میرزابیگی گفت: شکل‌گیری و گسترش جبهه مقاومت اسلامی در منطقه یکی از آثار و برکات دفاع مقدس ملت ایران است.
کد خبر: ۹۳۷۵۵۴۰
|
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷

حجت الاسلام حسن میرزا بیگی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آوج، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: دفاع مقدس ۸ ساله ملت ایران دستاوردهای ارزشمند و ماندگاری را برای ملت ایران، جوامع اسلامی و فراتر از آن برای بشریت آفرید که در یک نگاه کلی می‌توان این دستاوردها را در مجموعه‌ای تحت عنوان فرهنگ مقاومت اسلامی ـ مردمی مورد واکاوی قرار داد.

وی یادآور شد: فرهنگ مقاومت و ایثار ناشی از دفاع مقدس به دلیل برخورداری از خمیر مایه باورهای دینی توانست فراتر از مرزهای جغرافیایی نقش‌آفرینی کند. به‌ گونه‌ای که شکل‌گیری و گسترش جبهه مقاومت اسلامی در منطقه را یکی از آثار و برکات دفاع مقدس ملت ایران دانست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان آوج اظهار کرد: فرهنگ جهادی و ایثار حاکم بر دفاع مقدس، حاوی ویژگی‌ها و شاخص‌های مختلف ارزشی است که دین‌مداری، تکلیف‌گرایی، مردم‌گرایی، نهادینه‌سازی اخلاق و ارزش‌های دینی، خلاقیت، نوآوری و ابتکار، خودباوری، از جمله این شاخص‌ها است.

وی عنوان کرد: در دفاع مقدس، مردم نقش اساسی و محوری داشتند و پایه استحکام این دفاع بر مبنای حمایت‌های مردمی بود و حضور سازمان‌های رزم مردمی در بحبوحه جنگ تحمیلی، نشان‌دهنده پررنگ بودن عنصر مردم‌گرایی در آن بود.

میرزا بیگی در ادامه به شاخص دین مداری اشاره کرد وگفت: دین‌مداری، محور فرهنگ جهادی دفاع مقدس است. در دفاع مقدس ملت ایران، حضور نیروهای مردمی و سازمان‌های رزمی و جهاد آن‌ها علیه جبهه دشمنی مبتنی بر نگاه دین‌مدارانه و کسب رضای الهی بود و پاسخگویی به امر الهی و اولیای دین، مبنای این حضور و مجاهدت به حساب آمده و کلیه طرح‌ها، اقدامات و تلاش‌های مجاهدان بر محور ایمان به آخرت بود.

وی در پایان گفت: از دیگر شاخص‌های موجود در فرهنگ دفاع مقدس، خودباوری، خوداتکایی و استقلالی است که در این جبهه نمایان است. خود فراموشی که غرب قرن‌ها بود که بر جهان اسلام مستولی کرده بود، اکنون و پس از انقلاب اسلامی و شکل‌گیری جبهه مقاومت رنگ باخته و دیگر مسلمانان دریافته‌اند این خودباوری و اتکا به توانمندی‌های داخلی و خودی است که می‌تواند در اوضاع سخت برای آن‌ها رهایی‌بخش باشد. همان‌گونه که در ۸ سال دفاع مقدس، ملت ایران تنها با اتکا به خدا و توانمندی‌های داخلی خود توانست بر جبهه کفر و نفاق پیروز شود، جوامع اسلامی نیز این پیام را دریافته‌اند و بر این اساس، نیروهای جریان مقاومت در دفاع از خود و در مقابل دشمن مشترک صهیونیستی دست نیاز به سوی بیگانگان دراز نکرده‌اند و تنها به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های داخلی خود و جریان مقاومت در منطقه دل‌بسته‌اند و همین حرکت آن‌ها نیز نشان از خودباوری درونی آن‌ها دارد.

انتهای پیام/۵۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها