به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس انجام شد:
زاهدان/ آذر کیخا گفت: 2 مهد قرآنی با هدف تربیت فرهنگی و انقلابی نونهالان در شهرستان زاهدان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۷۵۶۰۵
|
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و نام شهدا به ویژه شهدا زن استان گفت: جنگ تحمیلی شکوه و عظمت ایمان و اسلام را در پهناور جهان اسلام منتشر کرد.

آذر کیخا با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند جنک ما، جنگ حق و باطل بود و تمام شدنی نیست، جنگ ما، جنگ فقر و غنا بود، افزود: یکی از عرصه هایی که زنان به خوبی در آن نقش خود را ایفا کردند، حضور در دوران دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: با شروع جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ زنان به عنوان بخش قابل توجهی از جمعیت کشور، وظیفه خود را برای حفظ میهن از تجاوز دشمن به نحو مطلوب انجام دادند و با توجه به شرایط موجود به ایفای نقش خود پرداختند.

این مسئول با اشاره به این مطلب که  زنان سربازان گمنامی بودند که بار سنگین تدارکات جبهه جنگ و برخی وظایف دیگر را بردوش می کشیدند، ادامه داد: هجوم یک باره دشمن به مناطق مرزی و هم چنین بمباران های هوایی به شهرها ایجاب می مرد که زنان به صورت مستقیم در مناطق جنگی حضور پیداکنند.

کیخا با تاکید بر این مطلب که در طول گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس ویژه برنامه هایی در سطح حوزه ها و پایگاههای مقاومت بسیج خواهران در حال اجرا است ادامه داد: در اولین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس 2 مهد قرآنی با هدف تربیت فرهنگی و انقلابی نونهالان افتتاح شده است.

وی اظهار داشت: افتتاح  2 پایگاه مقاومت توسط بسیج جامعه زنان ناحیه زاهدان، غبار روبی گلزار شهدا، و دیدار از خانواده معظم شهدا به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس توسط سازمان بسیج جامعه زنان سپاه سلمان و بسیج جامعه زنان نواحی هیرمند و زاهدان اجرا شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توزیع 350 بسته حمایتی و معیشتی در بین قشر آسیب دیده توسط نواحی هامون و زاهدان،  برگزاری 8 نشست روشنگری و بصیرتی به منظور ارتقاء بصیرت و آگاهی بانوان در شهرستان های زاهدان، سرباز، قصرقند، سراوان، ایرانشهر و میرجاوه از مهمترین برنامه های اجرا شده در اولین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس بوده است. 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات