سراوان/ مجتبی بامری گفت: فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی موجب کوتاه شدن دست استکبار شده است اما اینبار دشمن از طریق جنگ نرم و ایجاد اختلاف میان فرق اسلامی در نظر دارد از این طریق دست به توطئه و چپاول بزند.
کد خبر: ۹۳۷۵۶۷۰
|
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سراوان، مراسم تجلیل از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس با حضور امام جمعه سراوان، نماینده حوزه انتخابیه سراوان، سردار ظریفی فرمانده عملیاتی شهید سجاد شهرستان، فرماندار و جمعی از مسئولین، رزمندگان و پیشکسوتان در سالن آمفی تئاتر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حجت اسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان بیان کرد: رزمندگان اسلام برای دفاع از ارزش های اسلامی و ندای حقیقی حضرت امام خمینی (ره) با جان و دل مقابل سران کفر مجاهدت کردند و چون این ایثار و فداکاری فی سبیل الله بود، موجب مقدس شدن دفاع مقدس شد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس اقیانوس و بی کران مملو از ارزش ها است، افزود: در تاریخ بشر نبردهای بسیاری را شاهد بودیم که خسارات فراوانی بر جای گذاشتند، اما دفاع مقدس به عنوان یک مسئله مقدس در ایامی شکل گرفت که برای احیای ارزش های دین خدا، مقابله با ظالمان و مستکبران، برای فریاد رسی به مظلومان و برای طنین انداز شدن ندای حقیقی دین خدا و بیداری فطرت های خفته ای که ظالمان در عالم گسترش می دادند.

این مقام مسئول ادامه داد: شیطان صفتان و فرعونان عالم از طنین انداز شدن ندای حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی وحشت کردند چرا که فلسفه وجودی انقلاب مقابله با چپاولگران دنبا بود و به دلیل اینکه اهداف شوم آنها به خطر افتاده بود مقابل جبهه حق صف آرایی کردند.

حجت اسلام و المسلمین بامری اضافه کرد: جبهه کفر با تمام کثرت و قدرت مقابل جبهه حق صف کشید اما در جبهه حق که به صورت فی سبیل الله مجاهدت صورت گرفت با دست خالی مقابل دشمنانی که مجهز به پیشرفته ترین تسلیحات بودند ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یک حقیقت است و هفته دفاع مقدس یک صفحه و جلوه ای از این حقیقت مقابل کفر؛ که با ایستادگی به پیروزی رسیدیم به عنوان یک الگوی مناسب برای مقابله با استکبار محسوب می شود که بیش از42 سال با این فرهنگ و ارزش مقابل ظالمان عالم مقاومت کرده ایم که اگر نگاه کوتاه به انقلاب داشته باشیم در باب قدرت، هیبت و هیمنه در تمام ابعاد به دلیل پایداری و ایمان به خدا قدرتمند است.

امام جمعه سراوان گفت: سران کفر در میدان رزم شکست خورده اند و از منطقه خارج شده اند، در هوا و فضا تعداد محدودی از کشورهی جهان به آن دانش رسیده اند اما امروز انقلاب اسلامی با انهدام پیشرفته ترین پهپاد امریکایی جلوه ای دیگر از دانش ایرانیان را به نمایش گذاشت، از سوی دیگر شاید در گذشته امپراطوری دریا به نام انگلیسی ها بود اما انقلاب اسلامی با فرهنگ مجاهدت پرچم انگلیس را پایین کشید و بیرق انقلاب را برافراشته کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری با اشاره به اینکه مجاهدت در راه خدا تا کنون تداوم داشته اما باید توجه داشته باشیم که دشمن از هر حربه ای برای ضربه زدن بهره می برد، اذعان کرد: فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی موجب کوتاه شدن دست استکبار شده است، اما اینبار دشمن از طریق جنگ نرم و ایجاد اختلاف میان فرق اسلامی ورود کرده و در نظر دارد از این طریق دست به توطئه و چپاول بزند.

وی بیان کرد: امنیت، وحدت، استقلال، عزت و برادری که از زیباترین نعمات انقلاب اسلامی که از تفکر امام خمینی (ره) تراوش شد و امروز به پرچمداری مقام معظم رهبری تبیین، ترویج، پشتیبانی و فرهنگسازی می شود که باید گفتمان برادری و وحدت با تمام وجود حفظ شود چرا که دشمن به دنبال شکستن وحدت است، اگر نسبت به این مسئله کوتاهی کنیم یقینا در پیشگاه خداوند متعال بازخواست خواهیم شد.

لازم به ذکر است در پایان با اهدای لوح سپاس و هدایای نفیس به رسم یادبود از شماری از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد

ارسال نظرات