خبرهای داغ:
امام جمعه شهر مریانج:

امروز باید میراث‌دار خون شهدا باشیم

همدان- امام جمعه شهر مریانج با بیان اینکه ما باید امروز میراث‌دار خون شهدا باشیم، گفت: مرام و سیره شهدا، اخلاق شهدا در جامعه، امروز به عهده ما است که بتوانیم آن را در جامعه به جوانان آموزش دهیم.
کد خبر: ۹۳۷۵۷۷۷
|
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

امروز باید میراث‌دار خون شهدا باشیمبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام یاسر مظاهری در برنامه آبروی محله گرامیداشت شهید «سعید همراهی» که با حضور مسئولین سپاه ناحیه همدان، مادر معظم این شهید والامقام در محله قادری شهر مریانج در مقابل منزل شهید به همت حوزه شهیده نسرین افضل و پایگاه شهید حبیب مظاهری برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین حسینی، اظهار داشت: امنیت امروز ما مرهون خون پاک شهدا است.

وی با بیان اینکه این انقلاب با خون شهدا آبیاری و تنومند شد و ۴۰ سال حرکت خود را شروع کرد تا به اینجا رسید، افزود: به طور قطع هر انقلابی که برای آن خون داده شود و انسان‌هایی بیایند جان خود را فدا کنند، آن انقلاب، انقلاب ریشه‌داری خواهد بود.

امام جمعه شهر مریانج گفت: پدران و مادران شهدا فرزندان خود را رشد دادند برای اینکه سربازی نایب امام عصر(عج) را داشته باشند، ما باید امروز میراث‌دار خون شهدا باشیم، باید خون شهدا را زنده نگه داریم، مرام و سیره شهدا، اخلاق شهدا در جامعه، امروز به عهده ما است که بتوانیم مرام شهدا را در جامعه به جوانان آموزش دهیم.

وی ابراز داشت: شهدا می‌دانستند هر آنچه که خداوند متعال به آنها ارزانی کرده امانت است، هر آنچه که در این دنیا داریم یک امانت است که از طرف خدا به ما سپرده شده است، خوشبخت‌ترین و سعادتمندترین انسان‌ها کسی است که به این امانتی که خدای متعال به او سپرده است خیانت نکند و سالم تحویل بدهد، شهدا جان خود را تقدیم خدا کردند و خدا در عوض به آنها بهشت داد.

مظاهری گفت: ارتباط با شهدا و توسل به آنها حاجت می‌دهد، این مجلسی که به یاد شهدا برگزار شده است از همین جا باید خود را با شهدا مأنوس و ارتباط برقرار کنیم، رمز موفقیت این است حتی مقام معظم رهبری هم بر این نکته تأکید دارد.

وی عنوان کرد: شهادت ظرفیتی است که خود انسان برای خود درست می‌کند، فیض خدا همیشه جاری و دائمی است اما این شهدا ظرفیت را درست کردند و به این مقام رسیدند.

امام جمعه مریانج بیان کرد: اینکه شهدا به مقام شهادت رسیدند به دلیل این بود که مراقب حلال حرام خود در دنیا بودند و هر آنچه که مورد رضایت خدا و محبوب خدا بوده آن کار را انجام دادند؛ اگر می‌خواهید به شهدا وصل شوید و به ملکوت عالم پرواز کنیم و سیر در عوالم داشته باشیم گناه نکنیم مراقب حلال و حرام در زندگی خود باشیم.

در ادامه از مادر شهید سعید همراهی تقدیر به عمل آمد و در پایان حاج مهدی یاری مداح اهل بیت(ع) مداحی کرد.

انتهای پیام/‌

ارسال نظرات