خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان استان همدان واکسینه شده‌اند

همدان-مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان واکسیناسیون را از محل پایگاه‌های آموزش و پرورش و مابقی نیز از پایگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۳۷۶۷۹۴
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان استان همدان واکسینه شده‌اندبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمد پورداود در آئین آغاز سال تحصیلی که در مدرسه امام صادق(ع) همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعین حرم، مدافعین سلامت و با تبریک آغاز سالتحصیلی و دفاع مقدس و تسلیت اربعین امام حسین(ع) اظهار داشت: خداوند در آیه ۱۶۴ سوره آل عمران بعد از اشاره به بعثت نبوی و تلاوت قرآن به مسئله احکام شریعت و حکمت که مراد تعلیم و تربیت است، اهتمام ورزیده است.

وی با بیان اینکه همه انبیاء برای هدایت بشر رسالت خود را بر کره خاکی آغاز کرده‌اند، گفت: مبنای حرکت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از سیره پیامبر(ص) و ائمه (ع) برگرفته شده که برنامه‌ریزی در دستگاه تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه ما معتقدیم که  مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همین سند تحول بنیادین است، عنوان کرد: در این سند معلمان افسران سپاه پیشرفت جامعه هستند و به دنبال آن خروجی آموزش و پرورش، دانش آموزانی هستند که تحت عنوان انسان‌های مومن، خردمند، متفکر، دانشمند، با نظم، دارای اخلاق و انسان‌های مجاهد و اهل عمل هستند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ راهنمایی و خط آموزش را برای ما تبیین فرمود و در این مسیر حرکت می‌کنیم، ابراز داشت: در فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران، مجموعه‌ای است از گزاره‌های مدلل و مدون که به تبیین چیستی، چرایی و چگونگی تربیت در جامعه اسلامی ایران به شکلی جامع، سازمان به هم پیوسته و با تکیه بر مبانی معتبر و متناسب با نظام فکری و ارزشی مقبول در جمهوری اسلامی می‌پردازد.

پورداود با تاکید بر اینکه تربیت تمام ساحتی جزو الزامات اساسی سند تحول بنیادین است که بر تارک این شش گانه تربیت اعتقادی، عبادی، اخلاقی تلألو دارد، گفت: جهت‌گیری این سند فطرت مداری، تعالی مرتبتی، جامع بودن با سایر ساحت‌ها، عقلانیت محوری، مشارکت و همراهی همه عوامل و تقسیم کار بین خانه، مدرسه، مسجد و رسانه، مسئله محوری و چند بعدی در آن سیروریت دارد.

وی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش استان همدان با ۳۰۷ هزار دانش‌آموز در همه دوره‌های تحصیلی در حالی سال تحصیلی جدید را در آغاز قرن شروع می‌کند که زیست بومی جدید تحت تاثیر بیماری کووید ۱۹ آن را تحت تاثیر خود قرار داده است، گفت: اگر دیروز رزمندگان ما در دفاع مقدس در مصاف با استعمار به جنگ این دیو رفتند امروز معلمین ما به عنوان عناصر فکور و تحول آفرین به جنگ دیو جهل می‌شتابند و نعمت بصیرت را به دانش‌آموزان ارزانی می‌دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه انصافاً در این ۱۹ ماه کلمه جهادگر آموزشی را به معنی واقعی کلمه معنا بخشیدند، گفت: ما آغاز سال تحصیلی جدید را با اولویت مجازی و در سه گام با رویکرد آرامش، کیفیت آموزشی و اعتماد شروع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در گام نخست که دو گروه خواهد داشت، امروز مدارس کم جمعیت ما، مدارس عشایری و مدارس روستایی با ۱۵ نفر حداکثر کلاس‌ها را شروع خواهد کرد، ادامه داد: در هفته سوم مهرماه همین مدارس عشایری و روستایی با جمعیت ۳۰ نفر در قالب گروه‌بندی‌ها و در قالب سه گروه مدارس را به صورت حضوری خواهیم داشت.

پورداود با بیان اینکه در گام دوم مدارسی با جمعیت تا ۳۰۰ نفر در قالب کم جمعیت دو یا سه روز در هفته و از هفته اول آبان ماه مدارس را خواهیم داشت، افزود: در گام سوم مدارس با جمعیت بیش از ۳۰۰ نفر در قالب گروه‌های کم جمعیت در نیمه دوم آبان ماه شروع به کار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان واکسیناسیون را از محل پایگاه‌های آموزش و پرورش و مابقی نیز از پایگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: در حال حاضر جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال واکسینه شدن هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر اینکه سلامت فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا اولویت راهبردی ما است، گفت: در برنامه‌ریزی‌ها این مهم جزء نکات کلیدی آموزش و پرورش است.

در حاشیه این مراسم از دو پیشکسوت آموزش و پرورش تقدیر شد و ۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی با عنوان همکلاسی مهربان توسط حوزه‌های بسیج دانش آموزی استان توزیع شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات