سردار زهرایی عنوان کرد: نهضت کمک مومنانه در راستای دفاع مقدس است که با ۱۵ عنوان خدمت انجام می شود و مردم در این نهضت خوش درخشیدند و ۵ برابر نهادها در سال گذشته کمک کردند و در سال ۹۹ بیش از ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد. در سال جاری برای نهضت کمک مومنانه ۹ مرحله تعریف کردیم که دهه پایانی ماه صفر مرحله پنجم آن است و خوشبختانه تا این لحظه از سرعت و کیفیت قابل قبولی برخوردار است و باید با قوت پیش رود.
کد خبر: ۹۳۷۶۹۰۱
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی در آیین رزمایش کمک مومنانه استان مرکزی به استعداد ۸ هزار بسته کمک معیشتی، یک هزار بسته لوازم التحریر و یکصد سری جهیزیه، گفت: انقلاب اسلامی در امتداد عاشورا می باشد که با تکیه بر ولایت فقیه و رابطه قلبی بین امام و امت مسیر و ارزش های عاشورا را احیا کرده و نیز ازینرو جبهه استکبار هم از ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی به دنبال ضربه زدن به مسئله ولایت میان مردم و امام بوده است.

وی افزود: دفاع مقدس تداعی کننده مردم سالاری دینی در حوزه دفاعی بین مردم بوده است که مردم عزیز برای دفاع همه جانبه از کشور به صحنه دفاع آمدند و حماسه های ماندگاری رقم زدند و خودشان را مسئول دفاع از کشور دانستند.

سردار زهرایی عنوان کرد: مسیر دفاع مقدس مسیری الهی و ارزشمند و کاملا مبتنی بر معنویت است و انسان هایی که خودشان را در این مسیر قرار دادند با همه وجود تلاش و مجاهدت کردند و تقدیم ۲۳۰ هزار شهید در این دوران نشان از این مسئله دارد.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان دست از دشمنی با انقلاب اسلامی برنداشتند و تنها شگردها تغییر پیدا کرده چراکه دفاع مقدس با استکبار جهانی ثابت کرد دیگر توان و اجازه تعدی و تجاوز علیه ملت با کار نظامی ندارند و دیگر نمی تواند با اقدام نظامی اهداف خود را پیش ببرد و درهم کوبیدن پایگاه عین الاسد نشان از این مسئله دارد.

زهرایی گفت: دفاع مقدس ایران اسلامی را به بلندترین قله رساند و دشمن دیگر توان پیشبرد راهبرد علیه ایران اسلامی ندارد.

وی افزود: محرومیت زدایی، فقرزدایی و تلاش برای رفع مشکلات مردم دفاع مقدس نوین است و نقش آفرینی در جنگ تمام عیار اقتصادی در راستای دفاع مقدس است.

مسئول بسیج سازندگی عنوان کرد: امروز در شرایط جنگ اقتصادی متاسفانه مسئولین شرایط جنگ اقتصادی را به خوبی درک نکردند و مردم هم همه جانبه برای دفاع در جنگ اقتصادی پای کار نیامدند که یکی از دلایل آن پمپاژ ناامیدی توسط دشمنان است و لذا مردم و مسئولین باید باور جنگ اقتصادی داشته باشند و در راستای خنثی سازی توطیه های دشمنان مشارکت همه جانبه داشته باشند.

ایشان گفت: نیازمند عزم ملی و مشارکت همه جانبه مردم برای نقش آفرینی در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و مردم باید اقتصاد را از خودشان بدانند و برای نجات اقتصاد همه جانبه پای کار بیایند.

سردار زهرایی افزود: تئوری اقتصاد مقاومتی منطبق ترین تئوری اقتصاد اسلامی و انقلابی است و اگر اقتصاد مقاومتی محقق شود اقتصاد مردم پایه خواهد شد و قطعا رفع مشکلات اقتصادی سریع تر رقم خواهد خورد.

وی اظهار داشت: دولت سازی اسلامی پیش زمینه ساخت تمدن اسلامی است و امید داریم دولت سیزدهم در این مسئله پیشتاز باشد و امروز مردمی کردن اقتصاد مهمترین اقدامی است که دولت سیزدهم باید به آن توجه داشته باشد. و امروز سپاه و بسیج، صدا و مطالبه مردم را به خوبی می شنود و در کنار مردم نقش آفرینی می کنند و اعتقاد داریم همه راه حل ها در مردم خلاصه شده است.

دکتر زهرایی گفت: دفاع مقدس نوین مبارزه با فقر و محرومیت است و لازمه موفقیت در این عرصه نقش آفرینی مردم است و باید به این مسئله توجه ویژه شود. و دشمن بر روی بخش هایی که تولید فقر و محرومیت می کند تمرکز کرده و به دنبال بزرگنمایی مشکلات در برخی از بخش ها است و دشمنان به دنبال این هستند سرعت محرومیت و تولید فقر را بیشتر از محرومیت زدایی و فقر زدایی کند و متاسفانه تن پروری و تنبلی برخی از مسئولین بر آن افزوده است.

وی گفت: اصل دولت سیزدهم مبارزه همه جانبه با فقر و محرومیت باشد و همه مردم و ارکان نظام اسلامی باید دولت را یاری دهند. و امروز خدمات نظام اسلامی باید به دست افرادی برسد که دلشان بیشتر در گرو نظام اسلامی است چراکه دشمنان به دنبال این هستند مردمی که دلشان در گرو انقلاب است نا امید سازند.

سردار زهرایی عنوان کرد: نهضت کمک مومنانه در راستای دفاع مقدس است که با ۱۵ عنوان خدمت انجام می شود و مردم در این نهضت خوش درخشیدند و ۵ برابر نهادها در سال گذشته کمک کردند و در سال ۹۹ بیش از ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد. در سال جاری برای نهضت کمک مومنانه ۹ مرحله تعریف کردیم که دهه پایانی ماه صفر مرحله پنجم آن است و خوشبختانه تا این لحظه از سرعت و کیفیت قابل قبولی برخوردار است و باید با قوت پیش رود.

وی گفت: دفاع مقدس به ما درس می دهد هرعدصه ای دست مردم باشد حماسه ماندگار خلق خواهد شد و لذا امردز اگر عرصه مبارزه با فقر و محرومیت و اقتصاد کشور دست مردم باشد قطعا حماسه های ماندگاری خلق می شود.

مسئول بسیج سازندگی افزود: امروز گروه های جهادی میدان دار عملیات های محرومیت زدایی و مبارزه با فقر هستند و با مجاهدت و فداکاری مسیر دفاع مقدس را ادامه می دهند و لذا جهادگران بسیجی خط مقدم دفاع مقدس نوین قرار دارند و همه باید این مسئولیت را بپذیریم و با نقش آفرینی مسئولین و نظام اداری را با خود همراه کنیم. و بسته کامل پیشنهادی بسیج برای مردمی کردن اقتصاد برای دولت سیزدهم در حال تهیه است و خوشبختانه دولت سیزدهم و رئیس محترم جمهور عزم راسخ برای محرومیت زدایی و مبارزه با فقر دارد و امیدواریم با مشارکت همه جانبه گام های بلندی برداشته شود.
وی گفت: جهادگران بسیجی در مبارزه با کرونا خوش درخشیدند و بسیاری از تهدیدات را به فرصت تبدیل کردند و بسیجیان با ورود به میدان های خدمت رسانی خط مقدم کاهش آسیب های بیماری هستند.

سردار زهرایی گفت: پنجمین مرحله‌ای که در استان‌ها با برنامه‌های بسته‌های معیشتی و بهداشتی و درمانی لوازم‌التحریر، کیف و کفش، تبلت، جهیزیه، آزادسازی زندانیان، ایجاد فرصت شغلی برای کسانی که به دلیل ویروس منحوس کرونا دچار آسیب شدند و یا مرمت منازل آسیب‌دیده در حوادث مختلف و بی‌بضاعت‌ها در برنامه کار این مرحله از نهضت مؤمنانه قرار گرفت.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس به‌ تناسب زمانی که داشتیم تقسیم کاری بین سپاه‌های استانی شده که الحمدالله به‌ تناوب بسیار خوب و حماسه‌آفرین دارند بخشی از زحمات و تلاش‌های جهادگران بسیجیان و به‌ویژه خیرین دریادل را تحت عنوان نهضت کمک مؤمنانه رسانه‌ای می‌کنند.

سردار زهرایی تصریح کرد: جا دارد تشکری کنم از کسانی که زحمت کشیدند از بدنه این کار مجریان کار بودند از جمله اقشار ۲۲ گانه بسیج و به‌ویژه گروه‌های جهادی که زحمت کشیدند و هم خیرین و مردم که با همه این وضعیت معیشتی که بین مردم مناسب نیست ولی کمک‌هایشان هیچ‌گاه نه‌تنها قطع نشده و کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: تا پایان سال ۴ مرحله دیگر به عنوان نهضت کمک مؤمنانه داریم و در مناسبت‌های مختلف از جمله سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، هفته وحدت، هفته بسیج و دهه فجر نیز مقطعی از کمک مؤمنانه عرضه خواهد شد.

دکتر زهرایی گفت: هدف ما در نهضت کمک مؤمنانه قشری هستند که مددجوی کمیته امداد یا بهزیستی شاید نباشند محروم هستند نیاز به کمک دارند ولی تاکنون تحت عنوان نیازمند شناسایی نشدند. و پایگاه‌های مقاومت در سراسر کشور یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از این دست را شناسایی کردند و با اولویت به این بزرگواران ارائه می‌دهیم و در گام بعدی به سایر نیازمندان کمک می‌رسانیم.

وی افزود: خدمات هم تخصصی و نقطه زنی شده یعنی کسی که بسته معیشتی نیاز دارد بسته معیشتی و کسی که دارو یا شغل نیاز دارد دارو و فرصتی شغلی ایجاد شود. یعنی این نباشد آزادسازی زندانی نیاز دارد بسته معیشتی به وی بدهیم. به دنبال این هستیم که خدمات تخصصی ارائه دهیم و خدمات مؤمنانه را بازتعریف می‌کنیم.

دکتر زهرایی گفت: از همه مردم و جهادگران بسیجی تشکر می‌کنم گروه‌های جهادی و جهادگران استان مرکزی پیشران در برخی از فعالیت‌های محرومیت‌زدایی هستند و در ساخت منازل آسیب‌دیده از سیل گروه‌های جهادی استان مرکزی به کمک بسیج سازندگی آمدند و الگوی قابل تکثیر در سراسر کشور شدند چراکه با دست خالی اما با همت بلند کارهای بزرگی کردند که نمونه آن ساخت و مرمت منازل آسیب‌دیده از سیل و حضور در مناطق حادثه‌خیز بوده است.

وی افزود: انسجام گروه‌های جهادی در استان مرکزی نیز یکی از دیگر از کارهای خوبی است که نهادینه شده است. در گام دوم انقلاب گروه‌های جهادی موتور محرک و پیشران و بسیج کننده مردم برای فتح خرمشهرهای پیش رو است که به فضل الهی استان مرکزی پیشتاز آن خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار