حجت الاسلام علیمراد یوسفی گفت: انقلاب ۵۷ با تاسی از نهضت امام سوم شیعیان بنیان گذاری شد و غرب و شرق مشاهده کردند برای اولین بار در دنیا حکومتی شکل گرفت که بر مبنای اسلام ناب است.
کد خبر: ۹۳۷۷۱۰۰
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه البرز با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس نمادی از ایثارگری و شهادت طلبی های جوانانی است که صفحاتی از تاریخ را تکمیل کردند، گفت: دفاع جوانان در برابر دشمن برای حفظ خاک کم نظیر بود.

امام خمینی(ره) تنها حکومت جهان بر مبنای اسلامیت را پایه گذاری کرد

حجت الاسلام علیمراد یوسفی افزود: تحمیل شدن جنگ به ایران یکی از مسائلی است که باید به آن پرداخته شود، به برکت حرکت های خالصانه امام (ره) و بصیرت ملت شریف ایران، زحمات علما در این مقطع کنونی نتیجه داده و ساختار حکومت برمبنای اسلام ناب شکل گرفت.

وی اظهار داشت: در زمان انقلاب ۵۷ شاهد بودیم که مردم در دو صف بلوک شرق و غرب صف کشیده بودند و هیچ کسی یا کشوری خارج از این دو اجازه عرض اندام نداشت، موقعیت ایران در آن زمان استثنایی بود چرا که علاوه بر همسایگی شرق، مستعمره غرب بود.

حجت الاسلام یوسفی تصریح کرد: ایران از نظر ژئوپلیتیک موقعیت بسیار حساسی داشت، گاها بین بلوک شرق و غرب نزاع بود و هر دو جریان به ایران توجه داشتند، جمهوری اسلامی شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی را سر داد.

وی گفت: نفی شرق و غرب از نظر کارشناسان امکان پذیر نبود چرا که همه باید تبعه و وابسته شرق یا غرب بودند،آنها معتقد بودند جمهوریت با اسلامیت قابل جمع نیست، ترکیب بین این دو از نظر سیاسیون در تناقض بود.

حجت الاسلام یوسفی افزود: مردم پذیرفته بودند که دین اداره توانایی جامعه را ندارد، بعد از رنسانس مشاهده کردنه بودند دین عملا شکست خورده بود و اعتقاد داشتند دین شرایط حکومت داری را ندارد.

وی اظهار داشت: انقلاب ۵۷ با تاسی از نهضت امام سوم شیعیان بنیان گذاری شد و غرب و شرق مشاهده کردند برای اولین بار در دنیا حکومتی شکل گرفت که بر مبنای اسلام ناب است و در کمترین زمان انتخابات برگزار کرد.

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها