خبرهای داغ:
آیت اله عابدینی گفت: رزمندگان و جهادگران، انسان‌های پای‌کار عرصه‌های ایمانی هستند. کسانی‌که عمری در راه اسلام خدمت کرده‌اند و از پیش از انقلاب تاکنون در عرصه تبلیغ دین کوشش فراوانی داشته‌اند.
کد خبر: ۹۳۷۷۳۶۵
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش روحانیون رزمنده استان قزوین با تسلیت ایام عزاداری اربعین امام حسین (ع) اظهار کرد: این محفل برای بنده بسیار محترم است، چراکه انسان‌های پای‌کار عرصه‌های ایمانی در این مجموعه حضور دارند، کسانی‌که عمری در راه اسلام خدمت کرده‌اند و از پیش از انقلاب تاکنون در عرصه تبلیغ دین کوشش فراوانی داشته‌اند.

وی ادامه داد: دو نگاه به اربعین وجود دارد؛ نگاه اول مربوط به معارف چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و زیارت اربعین است و نگاه دوم این است که در معارف دینی ما خدای متعال، رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) همواره از ما خواسته اند که نگاه معرفتی نسبت به کلمه اربعین داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: برای مثال امام صادق (ع) فرمودند اگر کسی در دعایش چهل مومن را جلو بیندازد و بعدا برای خودش دعا کند، دعای او به اجابت می‌رسد. این هدیه از جانب امام معصوم در زندگی ما کاربرد زیادی دارد و در حقیقت محبّت و دوستی بین مومنان را محکم می‌کند و انسجام اجتماعی را رقم می‌زند.

امام جمعه قزوین با اشاره به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شما عزیزان که سابقه زیادی در جبهه‌های جنگ و دفاع ازکشور دارید؛ درباره‌ شما رسول اکرم(ص) فرمودند یک روز سنگینی جنگ و جهاد و تحمل مشکلات آن، بهتر و بالاتر از از چهل سال عبادت خدای متعال است. حالا ببینید شهید حسین لشگری که اولین اسیر جنگ تحمیلی بود و آخرین کسی که به میهن اسلامی برگشت، نزد خدواند چه درجه و منزلتی دارد.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، گفت: رسول اکرم(ص) فرمودند هرکس چهل شبانه‌روز خودش را برای خداوند خالص کند، خداوند چشمه‌های علم و معرفت را از دل او به زبانش جاری می‌کند و این حدیث برای افراد جویای علم و دانش بسیار کاربرد دارد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها