محمودی فر گفت:اشعار عاشورایی به عنوان شعر متعهدانه به برکت انقلاب اسلامی بسیار متعالی شده است که توسط جوانان سروده می شود.
کد خبر: ۹۳۷۷۵۶۱
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه در این همایش ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس، گفت: اگر شعر و ادبیات را وسیله و ابزاری برای رسیدن به اهداف متعالی بدانیم؛ زیباترین اشعار، اشعار مذهبی و عرفانی است.
 
اشعار عاشورایی به عنوان شعر متعهدانه به برکت انقلاب اسلامی بسیار متعالی شده است که توسط جوانان سروده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه ویژگی اشعار عاشورایی بر خلاف اشعار دیگر شامل سوگ، عرفان و حماسه است، افزود: شاعران گرانقدر در این زمینه در ارتقاء فرهنگ و اخلاق مردم نقش بسزایی داشته و دارند که با سرودن شعر‌های گوناگون در بخش‌ها و موضوعات مختلف به مردم، رشد فکری و فرهنگی و تربیتی و معنوی بخشیدند.
 
حسین محمودی فر افزود: فراخوان این همایش در تیرماه سال جاری به استان‌های مرکزی، قم، البرز، قزوین و همدان ارسال شد.
 
رئیس ارشاد ساوه ادامه داد:در پایان با نظر هیأت داوران همایش از برگزیدگان با اهداء لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر شد.
 
شایان ذکر است، محمود یوسفی از استان البرز، محمدرضا نادعلیان و مجتبی خرسندی از استان قم به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند و همچنین علی رحمتی از استان مرکزی (ساوه)، مصطفی جعفری از استان البرز، محسن کاویانی از استان قم، سمیرا یکّه تاز از استان مرکزی (زرندیه) و سید محمد حسین ابوترابی از استان قزوین برگزیدگان این همایش بودند.

انتهای پبام/
ارسال نظرات