به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در حال حاضر ۴۳۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری و از این تعداد ۸۶ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی‌شده است.
کد خبر: ۹۳۷۸۳۸۰
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، بعد از سه ماه روند ابتلا به کرونا در کشور نزولی شده و هر روز بر تعداد بیماران مبتلا شده به کرونا کاسته می‌شود و در همین راستا تعداد فوت‌شدگان نیز کاهش‌یافته است.

نزولی شدن روند ابتلا به کرونا بار دیگر سبب  شد تا مردم با عادی انگاری مواجه شده و بدون توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن سربسته و سطح شهر حضور پیدا کنند، لذا در چند روز گذشته مسؤولان وزارت بهداشت بارها نسبت به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور هشدار دادند.

اگرچه کاهش دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح کشور نگرانی‌هایی را از آغاز موج پنجم کرونا در کشور ایجاد کرده ولی تزریق بیش از ۵۰ میلیون واکسن در کشور و ادامه یافتن این روند امیدها برای ادامه‌دار بودن روند نزولی ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا را افزاش داده است زیرا بر اساس شواهد موجود پیک پنجم کرونا در کشور به‌روزهای آخر خود رسیده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت ۹۰ درصد استان‌های کشور از وضعیت قرمز خارج و میزان فوتی ناشی از کرونا در ۱۶ استان به زیر پنج نفر رسیده است که این نشان‌دهنده تأثیر واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنترل کرونا است.

شرایط کرونا در گیلان هم با افزایش روند واکسیناسیون نزولی شده و هر روز بر تعداد بیماران کرونایی در این استان افزوده می‌شود به‌طوری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید، در حال حاضر ۴۳۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری و از این تعداد ۸۶ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی‌شده است.

فردین مهرابیان از کاهش بیماران کرونایی بدحال در گیلان خبر می‌دهد و می‌گوید در بخش مراقبت‌های ویژه ۸۰ بیمار کرونایی وجود دارد که افزوده شدن ۱۸ بیمار در از روز گذشته تاکنون تعداد بیمار بدحال کرونایی در مراکز درمانی استان به ۷۲ بیمار رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان معتقد است که کوچک‌ترین غفلت توسط مردم شرایط را برای ایجاد موج بعدی کرونا در استان فراهم کرده و از مسافران درخواست دارد از سفر به گیلان به‌طور جد خودداری کنند.

 انتهای  پیام/

ارسال نظرات