خبرهای داغ:
آخرین برنامه «شب‌های حماسه» ویژه بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، شب گذشته در فضای باز مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم اجرا شد.
کد خبر: ۹۳۷۸۷۸۳
|
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
اجرای آخرین برنامه «شب‌های حماسه» ویژه هفته دفاع مقدس در قم
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آخرین برنامه «شب‌های حماسه» ویژه بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، شب گذشته (سه‌شنبه) با حضور علاقه‌مندان فرهنگ ایثار و شهادت در فضای باز مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم اجرا شد.

در این مراسم، با حضور سردار «محمدرضا موحد» جانشین فرمانده سپاه قم، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، «ابوالقاسم مقیمی» مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و «مصطفی ملایی» عضو شورای اسلامی شهر قم، از خانواده شهیدان والامقام «حسین و جواد کرمانی» تقدیر و از تابلو ساخت ۴۰ کلیپ زهرایی در مورد مادران شهدا رونمایی شد.

همچنین سردار «حسین کاجی» پیشکسوت و راوی دفاع مقدس در سخنانی اهمیت عملیات کربلای یک و بیان رشادت‌های رزمندگان قمی در آن عملیات را مورد تاکید قرار داد.

این مراسم با ذکر توسل و مرثیه خوانی «سید علی حسینی نژاد» و اجرای گروه تواشیح بین المللی قمر بنی هاشم (ع) جانبازان ۷۰ درصد همراه بود، در پایان همچون شب‌های گذشته، رزمایش عملیات کربلای یک و آزادسازی شهر مهران اجرا شد.

بسیجی شهید «حسین کرمانی» متولد اول شهریور سال ۱۳۴۳ در قم بود. وی چندین‌بار عازم جبهه‌های نور علیه ظلمت شد و در عملیات‌های مختلف از جمله والفجر ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، خیبر، بدر و عاشورا شرکت کرد و سرانجام در تیر ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات «کربلای یک» در منطقه مهران به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

شهید «جواد کرمانی» نیز متولد اول اردیبهشت سال ۱۳۴۰ در قم بود. وی در ۲۰ سالگی در بانک کشاورزی استخدام شد و با شروع جنگ تحمیلی، به جبهه رفت و یک‌بار در عملیات «کربلای ۸» مجروح شد و در اعزام بعدی در فروردین سال ۱۳۶۷ در عملیات «والفجر ۱۰» در منطقه حلبچه (خرمال) به مقام شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها