زندگینامه شهدای روحانی باید ثبت و ضبط شود

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش معنوی روحانیت در دفاع مقدس، گفت: زندگینامه شهدای روحانی باید ثبت و ضبط شود.
کد خبر: ۹۳۷۸۸۹۱
|
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سردار محمد عبدالله پور ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از ۴۳۱ روحانی رزمنده و ایثارگر گیلان با بیان اینکه جامعه روحانیت پرچم داران معنویت در دوران دفاع مقدس بودند، اظهار کرد: یکی از وظایف جامعه روحانیت و طلاب تبلیغ دین و توجه به افزایش رشد معنوی در جامعه است و این قشر از جامعه در دوران دفاع مقدس به وظیفه دینی و شرعی خود به خوبی عمل کردند.

سردار عبدالله پور با اشاره به هدف از برگزاری مراسم تجلیل از ۴۳۱ روحانی رزمنده و ایثارگر گیلان، گفت: هدف از برگزاری این همایش نشان دادن نقش برجسته روحانیت در هشت سال دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر نقش مؤثر و ملموس جامعه روحانیت در هشت سال دوران دفاع مقدس، افزود: از اولین روزهای آغاز جنگ تحمیلی جامعه روحانیت وارد جبهه‌ها شده و پا به پای دیگر رزمندگان اسلام به مبارزه علیه رژیم بعث عراق پرداختند و بیشترین میزان ایثار، شهادت و جانبازی گواه بر همین مسئله است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به وجود ۱۵۲ شهید روحانی و طلاب در گیلان، تصریح کرد: آمار زیاد شهدای روحانی در استان نشان می‌دهد که روحانیون گیلان در دفاع از کشور در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و چه بعد از آن به خوبی احساس وظیفه کرده‌اند.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه باید زندگی‌نامه شهدای روحانیت تهیه و برای جوانان به ویژه طلاب بازگو شود، گفت: هر ۱۵۲ شهید روحانی گیلانی دارای ویژگی‌های معنوی و اخلاقی بسیار خوب و ارزشمندی بودند لذا باید از این ویژگی‌ها در راستای افزایش معرفت دینی، اخلاقی و شخصیتی در بین طلاب بهره‌مند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات