خبرهای داغ:
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: راهبرد و اهداف مردم‌سالاری دینی در بیانیه گام دوم رهبری به خوبی بیان شده و بسیج در راستای تحقق این مهم گام بر می‌دارد.
کد خبر: ۹۳۷۸۹۴۶
|
۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

به گزارش بسیج ، رییس سازمان بسیج مستضعفین درحاشیه مراسم بازدید از مرکز واکسیناسیون ایثار بجنورد اظهار کرد: راهبرد و اهداف مردم‌سالاری دینی در بیانیه گام دوم رهبری به خوبی بیان شده و بسیج در راستای تحقق این مهم گام بر می‌دارد.

 

سردار غلامرضا سلیمانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی الگوی ناب برای اداره جوامع بشری است و مردم ایران این نظام را با ایثار، پایداری و جانفشانی حفظ کردند و اکنون نیز تلاش می شود تا این نظام پایدار بماند.


  وی با بیان اینکه دولت اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم رهبری بعد از ۱۰ سال باید محقق شود، تصریح کرد: تاریخ انقلاب به خوبی نشان می دهد که در گام اول انقلاب با رهبری امام خمینی(ره) توانستیم به مردم‌سالاری دینی به خوبی عمل کنیم.
سردار سلیمانی ادامه داد: استقرار دولت اسلامی، اجرای تمدن نوین اسلامی و جامعه پردازی از مراحل تکامل انقلاب در بیانیه گام دوم رهبری محسوب می شود و بایستی به سمت این شاخصه ها حرکت کنیم تا دولت اسلامی مستقر شود.


 وی با بیان اینکه بسیج شاکله و پیشقراول حرکت به سمت دولت اسلامی است، افزود: همانطور که امام مسلمین بسیج را لوکوموتیو و پیش‌برنده ملت دانستند، اینجاست که بسیج باید وارد کار شود و شاخصه‌های مردم‌سالاری را برای مردم تفهیم کند تا از این طریق بتوان بر ریل انقلاب حرکت کرد.
 رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: تربیت هشت میلیون جوان بسیجی با همراهی حلقه های میانی و سازمان های مردم نهاد و تشکیل حکومت اسلامی در جهت تحقق همه جنبه های مردم‌سالاری دینی از اهداف بسیج است و همه پایگاه ها باید به این موضوع مهم هم توجه کنند.


 وی خاطرنشان کرد: ۷۰ هزار مسجد به همراه یک هزار و ۵۴ پایگاه بسیجی در کشور محور تشکیل حکومت اسلامی را تشکیل می دهند و لازمه آن هم فعالیت تمامی کارکردهای بسیج محلات در مساجد است.


سردار سلیمانی عنوان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب بواسطه رویکردهای تحولی بر اجرای همه جانبه مردم‌سالاری دینی تاکید دارند، رویکرد مهمی است که بسیج بایستی آن را سرلوحه کار خود قرار دهد.
 وی گفت: بسیج تشکیلات انقلاب اسلامی است و هر جا که بسیج با محوریت فعالیت های مردمی همراه بوده به موفقیت های خوبی دست یافته است.
 رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه کارکردهای مساجد در تمامی حوزه های مردمی باید فعال شوند، گفت: مسجد پیرامون های همچون بازارکار، کوچه و محله را دارد و یک مرکز و پایگاه زمانی تمامی کارکرد هایش اثرگذار خواهد شد که در مناطق پیرامون نقش آفرینی کند.


وی عنوان کرد: بر اساس تدابیر رهبری، بسیج باید نقش آفرینی خود را در تمامی حوزه ها به خوبی ایفا کند و در شرایط فعلی در حوزه فرهنگ، رسانه، اقتصاد، مقابله با کرونا و آسیب‌های اجتماعی به خوبی پیش قدم بوده است.


سردار سلیمانی با بیان اینکه بسیج نباید نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت باشد، افزود: این مهم شدنی است و تشکیل ستادهای تحول محله و پایگاه های مقاومت در دستور کار قرار گرفته تا مشکلات جامعه را در حد توان حل کنیم و در اینصورت تمدن سازی بیانیه گام دوم انقلاب نیز محقق می‌شود.
 وی با بیان اینکه بسیج نباید با سلیقه افراد تعریف شود، افزود: نظام امت و امام در مکتب بسیج به خوبی نمود داشته و بسیج در این نظام ارتباط مستقیمی با مردم دارد.


 سردار سلیمانی به نقش آفرینی بسیج در حوزه اقتصاد نیز اشاره کرد و گفت: ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور کار بزرگی است که بسیج باید در این حوزه ورود کند و این کار را با محوریت مردم انجام دهد.
 وی ادامه داد: تولید گلخانه و قطب های زنجیره تولید اگر توسط بسیج در شهرستانها اجرا شود، شاهد موفقیت مناسبی در حوزه اقتصاد خواهیم بود.


 رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج باید آماده خیز بلند در کشور باشد، زیرا اگر بر اساس بیانیه گام دوم رهبری با محوریت جوانان، امید به آینده، باور ما می توانیم و روحیه جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهیم به توسعه مناسب دست می یابیم.


سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین روز چهارشنبه طی سفر ۲ روزه وارد بجنورد مرکز خراسان شمالی شد و افتتاح چندین طرح محرومیت زدایی، دیدار با نماینده ولی فقیه و بسیجیان خراسان شمالی از برنامه های وی در سفر به این استان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها