اختتاميه جشنواره «نگاتیو سرخ» در زنجان برگزار شد

زنجان-جشنواره فیلم «نگاتیو سرخ» در زنجان با معرفی برترین‌های این جشنواره به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۳۷۹۶۰۸
|
۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۸
به گزارش خبرنگار بسیج زنجان، جشنواره فیلم «نگاتیو سرخ» در زنجان با معرفی برترین‌های این جشنواره به کار خود پایان داد.

در این جشنواره «مریم محمودی» تقدیر ویژه هیأت انتخاب برای اثر از «ندای عشق تا شهادت» را از آن خود کرد و «یحیی معصومی» شایسته تقدیر توسط دبیرخانه جشنواره برای اثر «در خانه مانده‌ها» شناخته شد و «سعید حاتمی» برای اثر «پاسدار یعنی ایثار» شایسته تقدیر دبیرخانه جشنواره شد همچنین «جعفر صیادی» تقدیر ویژه هیات داوران برای انیمیشن «درون یک چارچوب» را از آن خود کرد.

در بخش نماهنگ هیأت داوران انتخاب سوم نداشت و مقام دوم به «هادی محمدپور» از تهران برای اثر «مدافعان آسمان» رسید و مقام اول برای نماهنگ «چراغ دل» از آن «احسان فقیهان» از مازندران شد.

در بخش مستند «مهدی کریمی» از زنجان با اثر به «رنگ آسمان» رتبه سوم را کسب کرد و «احسان فقیهیان» از مازندران برای اثر «ابو منتظر» و «ابوالفضل گلفام» از زنجان برای اثر «تندیسی برای مجید» در جایگاه دوم و اول قرار گرفتند.

در بخش فیلم کوتاه داستانی مقام سوم توسط «حمیدرضا رزاقی» برای اثر «کرکره» از زنجان کسب شد و مقام دوم به «علی نصیری» از زنجان برای «اثر اندکی صبر سحر نزدیک است» و مقام اول به «یوسف یزدانی» از اردبیل برای اثر «این بود همه داستان» رسید.

دبیر جشنواره نگاتیو سرخ در ابتدای این جشنواره با اشاره به اینکه ۴۰ اثر به جشنواره ارسال شده بود، گفت: در پایان ۱۹ اثر برای داوری باقی ماند که از این آثار پس از بررسی در هر بخش سه نفر برگزیده شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان نیز در این برنامه با اشاره به اینکه جنگ ایران و عراق خیلی متفاوت با سایر جنگ‌های تاریخ ایران است، گفت: در جنگ‌های پیشین ایران همواره بخشی از ایران به زور یا از طریق تفاهمنامه به سایر کشور‌ها واگذار می‌شد.

سرهنگ «سید شمس الدین موسوی» با اشاره به اینکه جنگ ایران و عراق نخستین جنگی بود که در ایران حتی یک وجب از خاک خود را به دشمن نداد، گفت: این حادثه مرهون جوانانی بود که تا پای خون برای حفظ از تمامیت ارضی ایران اسلامی جنگیدند.

وی با اشاره به اینکه قبل از هشت سال جنگ تحمیلی عمده فیلم‌های تولیدی در ایران در دو ژانر کمدی و اجتماعی شکل می‌گرفت، گفت: با بروز این حادثه بزرگ ژانر دفاع مقدس نیز به تولیدات آثار سینمایی ایران افزوده شد.

وی با بیان اینکه دهه ۷۰ اوج تولید فیلم‌های دفاع مقدس بود، گفت: پس از آن بار دیگر دفاع مقدس با رویکرد اجتماعی و پرداختن به مسائل اجتماعی حادثه هشت سال دفاع مقدس ادامه پیدا کرد.

موسوی هنر را راه مناسبی برای معرفی هشت سال دفاع مقدس خواند و گفت: هنر باید برای نشان دادن حوادث و دلاوری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به کار گرفته شود.
 
ارسال نظرات